capture

٩ نوامبر ٢٠١۶ جنوا – گزارش جدیدی نشان داده که بررسی دوره ای جهانی (یو پی آر) سازمان ملل متحد اثبات شده است که برای  همجنسگرایان زن،  همجنسگرایان مرد،  دوجنسگرایان،  افراد  دگرجنس گونه و  میان جنسی (دگرباشان) حیاتی است.

این میزگرد امروز در  سازمان ملل در  جنوا توسط موسسه بین المللی همجنسگرایان زن، همجنسگرایان مرد، دوجنسگرایان، دگرجنس گونه ها و میان جنسی ها برگزار شد، این میزگرد در همکاری با ای آر سی بین المللی، انستیتو حقوق بشر انجمن مدافع بین المللی، گرایش جنسی، هویت جنسیتی و بیان جنسیتی و ویژگی های جنسی در “بررسی دوره ای جهانی” برگزار شد، نشان می دهد که :

* در طول هشت سال، ١۵٨ دولت تحت بررسی از تمام مناطق ١١١٠ توصیه دریافت کردند که مخصوص مسایل  گرایش جنسی،  هویت جنسیتی و  بیان جنسیتی و ویژگی های جنسیتی بود.

* از این توصیه ها، ۴١٣ مورد (٣٧ درصد) توسط دولت ها تحت بررسی پذیرفته شد و ۶٩٧ (۶٣ درصد) مورد مورد توجه قرار گرفت.

* ۴٠ درصد توصیه ها که خواستار پذیرفتن قوانین ضد  تبعیض در حفاظت از افراد دگرباش بود، پذیرفته شده است.

علاوه بر ارایه یک نمای کلی از نقشی که توسط بررسی ادواری جهانی و چالش های کلیدی فرایند شکل گیری حفاظت  حقوق بشر از افراد دگرباش  بازی شد، این گزارش شامل توصیه های ویژه برای سهامداران، کشورهای تحت بررسی، کشورهای توصیه شده، جامعه مدنی، وکلا و انجمن های قانونی است.

این گزارش و یافته های آن بیشتر در ٢٨ امین کنفرانس جهانی ایلگا بحث خواهد شد، که از ٢٨ نوامبر تا ٢ دسامبر در  بانکوک،  تایلند برگزار خواهد شد.

“دیانا کارولینا پرادو موسکرا”، افسر برنامه سازمان ملل در  ایلگا و نویسنده گزارش گفت :”بررسی ادواری جهانی” یک سطح فکر بسیار مهم و حیاتی است که موارد گسترده ی نقض های حقوق بشر را علیه افراد  دگرباش سراسر جهان آشکار می سازد و دولت ها را پاسخگو نگه می دارد.

این مساله نمی تواند بدون دخالت اعضای جامعه مدنی روی دهد : کوشش های مستمر آنها در ایجاد ارایه مداخله های شفاهی در فضاهای بین المللی و دفاع با دولت هایشان به آنها اجازه داده است تا صداهایشان را به گوش برسانند، به دولت ها اجازه داده است تا بدانند واقعا چه اتفاقی در حال وقوع است و از گزارش ها و مدارک واقعیت زندگی شان حمایت کنند.”

و این گزارش در واقع در یک زمان بسیار مهم برای حفاظت از حقوق بشر افراد دگرباش سراسر جهان ناشی شده است.

“رناتو سابادینی” مدیر اجرایی ایلگا گفت :”حتی اگر رفتار و گرایش عموم نسبت به افراد دگرباش به سمت پذیرش در حرکت باشد، ما نباید این حقیقت را حذف کنیم که از  خشونت و تبعیض وارد آمده به  تنوع جنسیتی و جنسی کاسته نشده است. و در حالی که امسال تاریخ نخستین کارشناس مستقل سازمان ملل را برای بررسی  خشونت و  تبعیض بر پایه گرایش جنسی و هویت جنسیتی گماشته است، گروهی از کشورها اکنون تلاش بر بازگشت به گذشته و لغو آن دارند.

در حال حاضر با عدم قطعیت بسیار فوریت بیشتری در نیاز به تعهدی عمیق برای سیستم حقوق بشر است.

“آندره دو پلسیس” مدیر دفاع و برنامه سازمان ملل در ایلگا می گوید :”امروز ما در حال گفتگو درباره افراد  دگرباش هستیم، اما ما می توانستیم درباره هر گروه هدف دیگری گفتگو کنیم. تمامی اقلیت ها بطور بالقوه هدف هستند. اگر ما برای فراگیری و حفاظت از یک گروه مبارزه کنیم، ما در واقع برای فراگیری همه آنها مبارزه می کنیم. ما به دنبال آغاز دوره سوم بررسی ادواری جهانی هستیم تا توصیه های بیشتر درباره گرایش جنسی، هویت و بیان جنسیتی و ویژگی های جنسی و  دگرباشان برای رسیدگی به علت های ریشه ای خشونت و تبعیض داشته باشیم.”

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

فیس بوک ما:

‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

وب سایت ما:

‏http://dharmamartia.org

صفحه خبر وب سایت :

‏http://dmblog.dharmamartia.org/ home

کانال تلگرام ما:

‏https://telegram.me/DharmaMartia

همکاران ما:

‏http://media.hamyaari.ca

‏www.Khodnevis.org

‏https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

‏‎منبع :

New report finds UPR crucial to protect human rights of LGBTI persons worldwide

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com