capture

کانادا به صف تعداد انگشت شماری از کشورها می پیوندد که به بازدیدکنندگان خارجی اجازه می دهد که خودشان را به عنوان  جنسیت خنثی شناسایی کنند.

این کشور در این هفته قانون خود را برای بعضی از بازدیدکنندگان خارجی تغییر داد که خودشان را به جای “مرد”، “زن” یا “دیگر” شناسایی کنند.

مسیولین روز دوشنبه اعلام کردند اسناد مرزی که این هفته معرفی شد، گزینه سومی برای جنسیت خواهند داشت.

سنخنگوی “مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا” گفت که این کشور همچنین گام هایی برداشته است تا دارندگان گذرنامه را مجاز کند که در مدارک شان گزینه “دیگر” را برای جنسیت شان ارایه دهند.

این سخنگو گفت :”مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا” متعهد شد که شرایط صدور شناسایی را  با یک طراحی جنسی آسان کند که  هویت جنسی یک فرد را منعکس می کند.”

کانادا به کشورهایی مانند  استرالیا پیوست که یک گزینه  جنسیت “ایکس” علاوه بو “مرد” و “زن” در پاسپورت ارایه می دهد.

کشورهای دیگر شامل  نیوزیلند،  نپال و تعداد کمی کشور هستند که گزینه سوم را مجاز می کنند.

این اقدام توسط “لامبدا لگال” ستوده شد که قدیمی ترین و بزرگترین سازمان در فعالیت های  حقوق بشر  دگرباشان می باشد و از ایالات متحده درخواست نمود تا گزینه ای شبیه را ارایه دهد.

“پال کاستیلو” وکیل ارشد در “لامبدا لگال” به “بنیاد تامسون رویترز” گفت :”این گام کوچک فراگیری بازدیدکنندگان هنوز دلیل دیگری برای کاناداست تا یک گزینه جنسیت سوم در پاسپورت پیاده کند، گزینه ای که اکنون تحت رسیدگی است.”

“اسناد نادرست تنها برای  تبعیض و تحمیل موانع بر افرادی که نه مرد و نه زن هستند خدمت می کند.”

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

فیس بوک ما:

‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

وب سایت ما:

‏http://dharmamartia.org

صفحه خبر وب سایت :

‏http://dmblog.dharmamartia.org/ home

کانال تلگرام ما:

‏https://telegram.me/DharmaMartia

همکاران ما:

‏http://media.hamyaari.ca

‏www.Khodnevis.org

‏https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

‏‎منبع :

http://www.pinknews.co.uk/2016/11/08/canada-allows-foreign-visitors-to-identify-their-gender-as-other-for-travel-documents/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com