photo_2016-10-22_16-55-50بخارست – رومانی – رییس جمهور رومانی روز چهارشنبه به عنوان بالاترین مرجع قضایی کشور خواستار “تحمل و پذیرش” اقلیت ها شد که به لحاظ قانونی ازدواج همجنس بین یک شهروند آمریکایی و یک مرد رومانیایی را به رسمیت بشناسد.
“کلاوس لوهانیس” رییس جمهور رومانی که یک آلمانی و لوتری تبار است، اشاره کرد که به دو اقلیت تعلق داشت. او گفت : “تحمل و پذیرش” دیگران امری حیاتی است. این ها ارزش هایی است که من باور دارم.”

دادگاه قانون اساسی هفته آینده به دادخواستی حکم خواهد داد که پیوند زوج ها را به رسمیت می شناسد که اکنون در رومانی نامعتبر می باشد. کلیسای ارتدوکس بانفوذ رومانی با این دادخواست مخالف است.

“کلایبرون رابرت همیلتون” یک طراح گرافیک آمریکایی و “آدریان کومان” یک فعال حقوق به دادگاه درخواست دادند تا ازدواج شان را به رسمیت بشناسد. آنها در سال ٢٠١٠ در بلژیک ازدواج کردند، جایی که ازدواج همجنس قانونی است و سپس در ایالات متحده زندگی کردند.
آنها پس از ازدواج قصد داشتند که کارشان را نقل مکان کنند ولی تصمیم شان را کنار گذاشتند زیرا مسئولین اداره مهاجرت به رسمیت شناختن پیوندشان را رد کردند و پس از تحریم شدن ازدواج شان در رومانی و تصمیم به پس گرفتن آن در سال ٢٠١٢ یک مبارزه قانونی را بنا نهادند.

دادگاه دوبار برای تصمیم گیری درباره پروندشان به تاخیر افتاد.

لوهانیس به سازمان های خبری خارجی گفت :”تعصب مذهبی کمکی به جامعه نمی کند. اگر مسیحی بودن به سمت #تعصب خم شود…سیگنال اشتباهی را ارسال می کند.”

گروه های مذهبی وابسته به کلیسای ارتدوکس می خواهند که قانون اساسی توسط دولت اصلاح شود که ازدواج پیوندی بین یک زن و یک مرد است. قانون اساسی اکنون می گوید که ازدواج پیوندی بین دو همسر است.

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

فیس بوک ما:
‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:
‏http://dharmamartia.org
صفحه خبر وبسایت :
‏http://dmblog.dharmamartia.org/#home
کانال تلگرام ما:
‏https://telegram.me/DharmaMartia
همکاران ما:
‏http://media.hamyaari.ca
‏www.Khodnevis.org
‏‎منبع :

https://www.washingtonpost.com/world/europe/romanian-leader-urges-tolerance-for-same-sex-couples/2016/10/19/a2ce026c-960b-11e6-9cae-2a3574e296a6_story.html?postshare=3271476909848894&tid=ss_fb

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com