ماف نیوز: افراد مسلح ناشناس در بوکان یک عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را از پای در آوردند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، ساعت دو بامداد شب گذشته یک از اعضای سپاه به نام «اسماعیل خدایی» در روستای «کوره‌ کانی» از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان در تیراندازی نیروهای مسلح ناشناس از ناحیه ی سر مورد جراحت شدید قرار گرفته و کشته شد.

خبرنگار ماف نیوز در بوکان به نقل شاهدان عینی گفت: افراد مسلح ناشناس ملبس به لباس کردی، بعد از کشتن وی از محل متواری شده اند.

تاکنون هیچ حزب یا گروهی مسئولیت کشته شدن این عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در بوکان را به عهده نگرفته است.

از‌ دو ماه پیش تاکنون دست کم ۱۷ تن از ماموران حکومت ایران توسط مسلحین ناشناس کشته و یا زخمی شده اند. مسئولیت بیشتر حملات به اعضای بسیج و سپاه را دو گروه به نامهای «عقابهای زاگروس» و «پرچم سرخ» عهده دار شده اند.

همزمان با این حملات، امروز شنبه ۲۷ شهریورماه، توپخانه های حکومت اسلامی ایران برای سومین بار طی سال جاری، مناطق مرزی اقلیم کردستان شامل «بربزین، سقر و قوچی آجر» را توپباران نمودند که محل استقرار نیروهای پیشمرگ حدکا و نزدیک محل استقرار نیروهای حدک است.

تا لحظه‌ی انتشار این خبر، توپباران مناطق مرزی اقلیم کردستان ادامه داشته که از روز پنج‌شنبه بیست و یکم مردادماه نیز، ارتفاعات «بربزین و سقر» مورد حملات توپخانه ای قرار گرفته بودند.

خبرنگار ماف نیوز در منطقه ی مرزی پیرانشهر گفت: سپاه پاسداران ایران در توپباران مناطق مرزی اقلیم کردستان توپهای ‌فسفری به کار برده و تاکنون زیان جدی به مراتع استان اربیل وارد شده و پنج رأس گوسفند روستاییان نیز تلف شده اند.

اولین حملات توپخانه ای در سال جاری، روز یکشنبه ششم تیرماه سال ۱۳۹۵ خورشیدی شروع شده و بخش وسیعی از مراتع جنگلی مناطق «حاجی عمران» و «سیدکان» در استان اربیل و بالاخص کوهستانهای «بربزین، کونه ره و دول آلان» دچار آتش‌سوزی شده‌ بودند و در پی آن ۱۱ شهروند عادی از اهالی مناطق مرزی استان اربیل به صورت جزئی زخمی شده بودند.

دومین حمله در روز پنج‌شنبه ۲۱ مردادماه سال ۱۳۹۵ خورشیدی بوده که در آن توپخانه‌های سپاه پاسداران ایران مجدداً ارتفاعات «بربزین» را به شدت آماج حملات خود قرار داده و طی آن یک خبرنگار کرد به نام «بختیار قادر» و یک کودک زخمی شده اما زیان جدی به مراتع مناطق مرزی وارد شده بود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com