نیروهای انتظامی ارومیه و سلماس با شایعه سازی دستگیری یک عضو داعش در ارومیه، اقدام به ملیتاریزه کردن بیشتر منطقه کرده اند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، طی روز جاری در ورودی شهرهای ارومیه و سلماس، نیروهای امنیتی با برقراری ایست بازرسی و تدابیر امنیتی شدید اقدام به ایجاد فضای رعب و وحشت کرده اند.

خبرنگار ماف نیوز در ارومیه با تایید این خبر به نقل از یک منبع موثق در نیروی انتظامی ارومیه که نخواسته است نامش فاش شود، گفت: در سه راهی سرو، ورودی نازلو به ارومیه، ورودی شپیران به سلماس و جاده ی سلماس به خوی، نیروهای انتظامی اقدام به تفتیش اتومبیل شهروندان نموده و با شایعه پراکنی «جستجو جهت دستگیری یک عضو انتحاری داعش»، جو امنیتی و وحشت را حاکم کردند.

اخبار استانی شبکه ی ارومیه هم با انتشار اطلاعیه ی فرماندهی انتظامی این استان، اعلام کرده است: «یک عضو داعش که افغان تبار بوده، با همراه داشتن یک جلیقه ی انتحاری وارد این شهرستان شده و تاکنون بازداشت نشده است.»

خبرنگار ما گفت: به احتمال زیاد در صورت بازداشت یک یا چند تن هم، این افراد از پناهجویان باشند که به قصد مهاجرت به اروپا از طریق مرزهای این استان راهی ترکیه شوند.

دو هفته ی قبل هم شایعاتی مبنی بر درگیری با داعش در کرمانشاه منتشر شد اما بعد از ساعاتی مشخص شد که درگیری، ساختگی بوده و تنها در جهت ایجاد فضای رعب و وحشت در میان مردم کردستان شکل داده شده است.

علی رغم وجود چنین ادعاهایی از سوی ایران، اما هیچگاه داعش از وجود اعضای خود در ایران اطلاعی نداده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com