والی دورودی، زندانی سیاسی محکوم به حبس ابد، هم‌اکنون بیستمین سال از دوران محکومیت خود را در زندان یزد و در تبعید می‌گذراند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، والی درودی، زندانی سیاسی که از خردادماه سال ۱۳۷۵ در حبس به سر می‌برد، علیرغم شرایط نامساعد جسمانی و سپری کردن بیست سال در زندان، از حق آزادی مشروط محروم بوده و مسئولین قضایی با درخواست عفو و بخشش وی نیز مخالفت به عمل می آورند. این درحالی است که این زندانی سیاسی بنا به تبصره ۱ ماده واحده قانون، شرایط لازم را جهت استفاده از آزادی مشروط دارد.

در تبصره ۱ ماده واحده قانون راجع به آزادی مشروط زندانیان، محکومان به حبس ابد پس از گذراندن ۱۲ سال از مدت حبس می‌توانند از آزادی مشروط استفاده کنند.

گفتنی است که در سال ۹۳، کمیسیون عفو و بخشودگی در استان یزد با عفو والی درودی موافقت کرده بود اما این موافقت پس از ارجاع به نهادهای ذیربط در تهران، با مخالفت روبرو شد.

والی درودی، از اعضای سابق نیروی دریایی ارتش ایران، در تاریخ ۱۲ خردادماه سال ۱۳۷۵ در یکی از روستاهای توابع شهرستان کامیاران پس از مجروح شدن، توسط مأموران سپاه پاسداران دستگیر شد. این زندانی سیاسی در تاریخ ۶ آذرماه‌ سال ۱۳۷۵، در دادگاه انقلاب شهر کرمانشاه، به اتهام محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب کردی به حبس ابد محکوم و به زندان دیزل‌آباد کرمانشاه منتقل شد.

این زندانی سیاسی پس از ده سال حبس در زندان‌ دیزل‌آباد هم اکنون در زندان یزد نگهداری می شود.

شایان ذکر است که آقای درودی در اوایل دهه هفتاد به دلیل فعالیت‌های سیاسی متحمل سه سال حبس در زندان سنندج شده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com