مسئولان نظامی و حکومتی در مرگور ارومیه از پیگیری قضایی پرونده‌ی قتل یک کولبر کُرد جلوگیری کرده و خانواده اش را به نبرد علیه پیشمرگان کرد فراخواندند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، مسئولان نظامی و حکومتی در منطقه مرگور ارومیه از ثبت شکایت خانواده‌ی یک کولبر کُرد به نام «لزگین شعبانی» ممانعت به عمل آورده اند که در ششم شهریورماه توسط نیروهای انتظامی ایران کشته شده بود.

یکی از فرماندهان حکومتی به نام «محمد عجم» از اهالی یکی از استانهای همجوار که سال هاست در روستای «علیه» در مرگور ارومیه ساکن شده است، به خانواده‌ی لزگین شعبانی اعلام کرده که وی را از شهدای کشته شده در درگیری با ضدانقلاب قلمداد نموده و نامش را در اداره‌ی بنیاد شهید ثبت خواهد کرد اما باید آنها نیز در قبال‌ آن، در رویارویی با پیشمرگان کرد، همراه نیروهای انتظامی ایران باشند.

در تاریخ مذکور، در پی شلیک مستقیم نیروهای ایران، یک کولبر کرد به نام لزگین شعبانی از اهالی روستای «کوله بهی» در ارتفاعات دالامپر مرگور ارومیه کشته و چند تن دیگر به شدت زخمی شده بودند.

کشتن کولبرها، کسانی که نان آور خانواده خود هستند اکنون به امری عادی در مرزها تبدیل شده است. علی رغم دستورات آقای علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر اینکه کولبر ها قاچاقچی نیستند و نباید کشته شوند، باز هم این افراد آماج آتش مستقیم نیروهای انتظامی قرار میگیرند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com