ماف نیوز: ۱۷ فعال عرب که طی روز جاری بازداشت شده و دو تن دیگر که پیشتر بازداشت شده بودند، با اتهاماتی چون «اقدام علیه امنیت ملی» و «ارتباط با گروههای معاند» روبرو هستند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، طی روز جاری سه شنبه ۲ شهریورماه سال ۱۳۹۵ خورشیدی، دست کم ۱۷ شهروند عرب اهوازی توسط نیروهای وزارت اطلاعات در دزفول بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

یک منبع مطلع از اهواز به ماف نیوز گفت: بازداشت این افراد همزمان و در ساعات آغازین بامداد در «شهرک حمزه» صورت گرفته و اتهامشان توسط مامورین امنیتی، «اقدام علیه امنیت ملی» و «ارتباط با گروههای معاند» عنوان شده است.

هویت این افراد که اکثرشان مشغول فعالیتهای فرهنگی و ادبی و فعالیت در شبکه های مجازی هستند، توسط منابع ماف نیوز، «علی چنانى فعال مدنی، مختار سیلاوی فرزند حنون فعال سیاسی، حمید سوارى فعال فرهنگی، قاسم غرباوى فرزند محمد مغازه دار، عاشور خسرجی دکترای ادبیات عرب، سعید حیدرى فرزند مهدی شاعر، جمیل سوارى هنرمند، حمید رحیم پور فعال مدنی، محمد سوارى فرزند مظهر فعال مدنی، کمال سوارى فرزند رضا شغل آزاد، فاضل عبیداوى فرزند قیس شغل آزاد، سعد عبیداوى فرزند محبس شاعر، کریم ساعدی فعال مدنی، احمد حیدری شغل آزاد، سید موسی موسوى فرزند سید رحیم کسبه، قاسم چنانی فرزند مرجان شغل آزاد، جاسم غرباوی فرزند محمد فعال سیاسی» محرز شده است.

پیشتر نیز ماف نیوز گزارش داده بود که: «ریاض بترانی و ولید عبیداوی» دو شهروند عرب اهوازی که روز جمعه ۲۲ مردادماه سال ۱۳۹۵ خورشیدی از سوی مامورین امنیتی بازداشت شده بودند، به بازداشتگاه اداره ی اطلاعات این شهرستان منتقل شده اند.

برادر ریاض بترانی از جان‌باختگان ناآرامی‌های سال ۱۳۸۴ در اهواز است و اعضای این خانواده به دلیل فعالیتشان چندین بار توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شده اند که به علت نبود مدارک لازم علیه آنها آزاد شده اند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com