کمال شریفی، روزنامه نگار سیاسی، محروم از رسیدگی درمانی در زندان میناب نگهداری می شود. این در حالی است که مسئولین زندان میناب از اعزام وی به بیمارستان نیز خودداری می کنند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، کمال شریفی، پس از ۸ سال حبس در زندان میناب هم اکنون از بیماری های مختلفی از جمله مشکلات گوارشی و فلج شدگی در قسمت هایی از بدن رنج می برد؛ با این حال مسئولین زندان میناب از انتقال وی به مراکز درمانی جلوگیری کرده و این زندانی با وضعیت نامساعد جسمانی همچنان در زندان میناب محبوس می باشد.

شایان ذکر است که مقامات قضایی از اعطای مرخصی به کمال شریفی، روزنامه نگارسیاسی خودداری می کنند؛ این درحالی است که وی در دوران ۸ سال حبس خود در زندان میناب از حق مرخصی و ملاقات با خانواده محروم بوده است.

کمال شریفی، در سال ۱۳۸۷، در اعتراض به عدم برخورداری از حق ملاقات با خانواده‌اش، دست به اعتصاب غذای طولانی‌مدت زد. او یک ماه پس از اعتصاب غذا، دچار سکته شد وی همچنین در پی این سکته قلبی از ناحیه صورت و سمت راست بدن فلج گشته و بهداری زندان تاکنون، هیچ‌گونه اقدامی برای درمان وی صورت نداده است.

گفتنی است که وی در زندان میناب و بدون در نظر گرفتن اصل تفکیک جرائم در میان زندانیان عادی به سر می‌برد.

کمال شریفی در اوایل سال ١٣٨٠ کار ترجمه و نویسندگی را آغاز نمود و از اعضای هیئت تحریریه «رادیو صدای کردستان» بوده است.

این روزنامه‌نگار که سابقه بازداشت‌های متعددی دارد، آخرین بار در سال ۸۷ در شهر سقز بازداشت و به اتهام «هواداری و فعالیت برای حزب دمکرات کردستان» در شعبه ۱ دادگاه انقلاب سقز به ریاست قاضی شایق به ۳۰ سال زندان محکوم‌شد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com