به گزارش بازداشت روز گذشته ۲۶ تیر ماه ۱۳۹۵ ماموران امنیتی به منزل خانم یکتا فهندژ سعدی واقع در شهر شیراز یورش برده ، پس از تفتیش منزل و ضبط لوازم الکترونیک از قبیل موبایل و لپ تاپ حاضرین خانمها یکتا فهندژ سعدی و نوشین بهاری و آقایان بهنام عزیز پور ، سعید حسنی و رامین شیروانی را دستگیر و به بازداشتگاه اطلاعات شیراز منتقل کردند .
این پنج نفر از فعالین محیط زیستند که خانم یکتا فهندژ سعدی و آقای بهنام عزیز پور در بین آنها بهایی می باشند.

امروز ۲۷ تیر ماه ۱۳۹۵ طی یورشی دیگر سه تن از بهاییان شیراز به نامهای نبیل تهذیب ، نعیم قائد شرفی و بهزاد یزدانی را دستگیر و به بازداشتگاه اطلاعات شیراز ( پلاک ۱۰۰ ) منتقل نمودند .

لازم به ذکر است این سومین مرتبه است که طی چند سال اخیر یکتا فهندژ دستگیر و بازجویی می شود وی بار اول در بهمن ماه سال ۱۳۹۰ و بار دیگر در اسفند ماه سال ۱۳۹۲ بازداشت و بازجویی شده بود.
او هم اکنون با وثیقه دویست میلیون تومانی آزاد است ، که هفته گذشته این شهروند بهایی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com