به گزارش بازداشت مضمون نامه ی آیت اله خامنه ای خطاب به افسر نگهبان زندان در سال ۱۳۴۶ زمانیکه وی در حبس بود، را در زیر می خوانید :

سرکار افسر محترم نگهبان

پاسخ عجیب و قرون وسطائی آن افسر محترم بر بنده ثابت کرد که جنابعالی خود را مالک الرقاب زندانیان می دانید و نه نگهبان اینجانب . لازم می داند با کمال ادب معروض دارد که خیر !
سرکار فقط نگهبانید و هرگز یک نگهبان نمی تواند در حوزه ی نگهبانی از انجام خواسته ی قانونی و بر طبق مقررات جلوگیری کند.
این نکته ایست که فراموشی موجب شد صبح به تیمسار معظم فرماندهی یاد آوری کنم.
مجددا تذکر می دهد که به تلفن احتیاج دارم و این حقی است که قانون برای زندانی مقرر ساخته که در صورت احتیاج بتواند با خارج تماس تلفنی داشته باشد.
لطفا موافقت یا مخالفت خود را در ذیل همین نامه مرقوم فرمایید. با احترام سید علی خامنه ای

طبق دستخط آقای خامنه ای استفاده از تلفن “حقی است که قانون برای زندانی مقرر ساخته که در صورت احتیاج بتواند با خارج تماس تلفنی داشته باشد” .
پس چرا در زمانیکه وی در راس قانون قرار دارد ، نرگس محمدی و نرگس محمدیهای بسیاری در زندانهای همین کشور حق تلفن کردن ندارند . چرا به نرگس محمدی حق استفاده از تلفن برای تماس با فرزندان خردسالش را نمی دهند؟
در کشوری که آیت اله خامنه ای با چنین اعتقادی قدرت مطلق می باشد ، بسیارند زندانیهای سیاسی و عقیدتی و فعالان مدنی که از حقی که وی حق قانونی هر زندانی می داند محرومند.
اینست نمونه بارز یک بام و دو هوا و تغییر نظر او در زمان رسیدن به قدرت . ای کاش وی اندکی در گذشته تامل نموده ، احساسات خود را در دوران حبس به یاد آورده و حق مسلم نرگس محمدیها را به آنها باز می گرداند.4915

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com