مسئولین قضایی مشهد از اعزام ناهید گرجی به مرخصی درمانی جلوگیری می‌کنند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، ناهید (ام‌البنین) گرجی، تارنگار حقوق بشر در ایرانکه از بیماری‌های دیابتی و قلبی رنج می‌برد و نیازمند رسیدگی توسط پزشک متخصص را دارد؛ این در حالی است که مسئولین زندان وکیل‌آباد مشهد و قاضی پرونده از اعزام این زندانی سیاسی جلوگیری می‌کنند.

پیش‌تر خانواده این زندانی سیاسی اعلام کرده بودند که مسئولین از تحویل دارو به این زندانی سیاسی جلوگیری می‌کنند.

لازم به ذکر است، زندان وکیل‌آباد مشهد فاقد بند سیاسی بوده و این زندانی زن به همراه زندانیان عادی و بعضاً خطرناک نگهداری می‌شود.

این زندانی پنجاه‌ساله که به دلیل فعالیت در شبکه‌های اجتماعی توسط شعبه سوم دادگاه انقلاب مشهد به ۵ سال حبس محکوم‌شده و از نوزده اردیبهشت ۹۵ در بندزنان زندان وکیل‌آباد مشهد محبوس است.

در تاریخ ۲۰ مهرماه سال ۱۳۹۳، ناهید گرجی با مراجعه مأمورین امنیتی به خانه‌اش در مشهد بازداشت شد، مأمورین پس از بازرسی منزل و ضبط وسایلی مانند کامپیوتر و تلفن همراه او را به انفرادی‌های وزارت اطلاعات منتقل کردند. او حدود ۶ ماه در سلو‌ل انفرادی وزارت اطلاعات و زندان وکیل‌آباد مشهد نگهداری و در ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ با سپردن وثیقه آزاد شد. پس از آزادی به دلیل مشکلات روحی و روانی ناشی از بازداشت و انفرادی طولانی در بیمارستانی در مشهد بستری شد. شعبه سوم دادگاه انقلاب مشهد ناهید گرجی را به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به‌قصد اقدام علیه امنیت ملی به ۵ سال حبس تعزیری محکوم کرد، این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۳ سال حبس تعزیری کاهش یافت و ناهید گرجی در نوزدهم فروردین‌ماه ۱۳۹۵ برای اجرای حکم راهی زندان وکیل‌آباد مشهد شد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com