به گزارش بازداشت علیرغم آنکه در زندان اصفهان به مناسبت ماه رمضان مرخصیهای چهارده روزه به زندانیان با جرمهای مختلف تعلق گرفته است ، زندانیان بهایی همچنان از این امتیاز محروم ماندند.
با وجود پیگیری خانواده ها در این رابطه و ملاقات با قاضی ناظر زندان اصفهان ، خانم بختیار نژاد و ارائه درخواست مرخصی به وی ، ایشان با اعطای مرخصی مخالفت نموده عنوان کرد ، باید حد اقل یک سوم از محکومیت خود را گذرانده باشند تا این مرخصی به ایشان داده شود.
لازم به یاد آوریست صبا گلشن به بیماری قلبی مبتلاست و قبلا نیز علیرغم تایید پزشکی قانونی بر مرخصی درمانی ، مسئولین مرخصی دو ماهه وی را تایید نکردند و این مرخصی به صورت توقف در مجازات به ایشان داده شد.
بیماری صبا گلشن بسیار جدی است چنانکه سه رگ قلب وی مسدود شده و نیاز به درمان جدی دارد .
وقتی درخواست مرخصی درمانی با تایید پزشکی قانونی داده شده تا ایشان جهت بالن زدن و باز کردن رگهای قلب به بیمارستانی در طهران مراجعه کنند ، قاضی عنوان کرد :دستور می دهم او را به بهداری ببرند. با توجه به شدت بیماری وی انتقال به بهداری هیچ کمکی به او نمی کند و با وجود آنکه به هر زندانی با هر جرمی چهارده روز مرخصی داده شده است ، قاضی عنوان کرده که چون جرم ایشان اقدام علیه نظام است به این جرم هیچ چیز تعلق نمی گیرد.
قاضی در پی این پیگیریها با عنوان اینکه : کار دارم مزاحم نشوید خانواده را از اتاق بیرون کرده و از پیگیری منع نمود.
قابل ذکر است که به تمام زندانیان پس از گذراندن یک ششم دوران محکومیت مرخصی داده شده است و داخل بند اعلام کرده اند که تنها به دو نفر مرخصی داده نشده که ایشان آقایان شهرام اشراقی و صبا گلشن می باشند.
لازم به یاد آوریست که صبا گلشن در داخل زندان اصفهان پرونده پزشکی دارد که حتی خود دکتر زندان پرونده ایشان را به پزشکی قانونی ارائه داده است و در پزشکی قانونی نیز پرونده دارد که با توجه به این موضوع دو ماه مرخصی به صبا گلشن تعلق گرفت که البته توقف در مجازات بود و الان می بایست دو ماه بیشتر در زندان بماند .4771

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com