دریافت ۹ میلیارد تومان حقوق توسط ۱۶ نفر در سال گذشته در حالی است که دولت بیش از دو سال در مقابل افزایش ۲۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران مقاومت کرده و با این بهانه که این پول انتظار تورمی ایجاد می‌کند، با این مصوبه مخالفت کرده است. همچنین پرداخت یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی هم در این دولت مکرر مورد انتقاد قرار گرفته و برای پرداخت این مبلغ ناچیز که البته برای قشر محروم کشور مبلغ درخور توجهی است، انواع و اقسام منتها گذاشته شده است. تنها با این ۹ میلیارد تومان می‌شد حق مسکن ۴۹۰ هزار کارگر را دو برابر افزایش داد، یا یارانه ۲۰۰ هزار نفر را پرداخت کرد و به ۱۰۰۰ جوان وام ازدواج ۱۰ میلیون تومانی داد؛ پیک‌نت هم‌چنان دستمال به دست، روان در پس دولت روحانی!
تسنیم
با ۹میلیارد تومان حقوق و وامی که ۱۶ مدیر دولتی سال گذشته دریافت کردند، می‌شد حق مسکن ۴۹۰هزار کارگر را دو برابر افزایش داد و یا یارانه ۲۰۰هزار خانوار ایرانی را پرداخت کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، این روزها خبر دریافت حقوق‌های نجومی توسط برخی مدیران در صدر اخبار رسانه‌ها قرار دارد و تاکنون شاهد برکناری دو تن از مدیرانی که حقوق چند ده‌میلیونی گرفتند، بودیم که مدیرعامل بیمه مرکزی و مدیرعامل بانک رفاه بودند.

مهمترین نقدی که بر دریافت حقوق‌های نجومی می‌شود این است که در شرایط رکود اقتصادی و وضعیت بد اقتصاد و افت رفاه مردم و دریافت حقوق‌های حداقلی توسط اکثریت قاطع کارگران و کارمندان دولت، اخذ این حقوق‌های چند ده‌میلیونی توسط برخی مدیران هیچ توجیهی ندارد و موجب سلب اعتماد مردم نسبت به دولت می‌شود.

با یک حساب سرانگشتی از مجموع دریافتی فیشهای حقوقی که تاکنون از برخی مدیران دولتی منتشر شده، بالغ بر ۹ میلیارد تومان طی سال گذشته به ۱۶ نفر پرداخت شده است که شامل هشت مدیر ارشد بیمه مرکزی، ۵ مدیر عالی صندوق توسعه ملی، مدیرعامل بانک رفاه و دو مدیر ارشد بانک تجارت بودند.

مجموع حقوق دریافتی ۸ مدیر بیمه مرکزی ۳۵۰میلیون تومان بود که به‌همراه ۴ فقره وام ۴۵۰ میلیون تومانی بالغ بر دو میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان می‌شود.

۵ مدیر ارشد صندوق توسعه ملی در سال گذشته در مجموع ۱٫۵ میلیارد تومان حقوق و ۲٫۵ میلیارد تومان وام گرفتند. مدیرعامل بانک رفاه هم به‌تنهایی در سال گذشته ۵۲۰ میلیون تومان دریافتی داشته و دو مدیر عالی بانک تجارت هم ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان حقوق و یک میلیارد تومان وام گرفتند.

دریافت ۹ میلیارد تومان حقوق توسط ۱۶ نفر در سال گذشته در حالی است که دولت بیش از دو سال در مقابل افزایش ۲۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران مقاومت کرده و با این بهانه که این پول انتظار تورمی ایجاد می‌کند، با این مصوبه مخالفت کرده است.

همچنین پرداخت یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی هم در این دولت مکرر مورد انتقاد قرار گرفته و برای پرداخت این مبلغ ناچیز که البته برای قشر محروم کشور مبلغ درخور توجهی است، انواع و اقسام منتها گذاشته شده است.

وام ۱۰ میلیون تومانی ازدواج هم که در حال تبدیل شدن به آرزوی دست نیافتنی برای جوانان دم بخت است، هرروز با یک مانع تراشی مواجه می‌شود.

تنها با این ۹ میلیارد تومان می‌شد حق مسکن ۴۹۰ هزار کارگر را دو برابر افزایش داد، یا یارانه ۲۰۰ هزار نفر را پرداخت کرد و به ۱۰۰۰ جوان وام ازدواج ۱۰ میلیون تومانی داد.

حقوق های نجومی و
پیک‌نت هم‌چنان دستمال به دست، روان در پس دولت روحانی
اسحاق جهانگیری:
در دولت دهم نشستند
و به خودشان مدال و سکه دادند

پیک‌نت

۵ تیر
سخنان اسحاق جهانگیری معاون اول دولت در افطار وزرا، معاونان وزرا، استانداران و رؤسای سازمان‌ها که سخنران اول آن روحانی بود و در همین شماره پیک نت نکاتی از آن را می خوانید:

“امروز جامعه به سرعت در حال تغییر است و شاید کسی تصور این را در ۱۰ سال گذشته نمی‌کرد که تغییر و تحولات جدی اجتماعی به این شکل در کشور روی دهد. ما باید در تصمیم‌گیری‌ها به این نکته توجه داشته باشیم که تغییرات پیش‌آمده در جامعه و جهان چه الزاماتی دارد و رای و خواسته مردم از مسئولان در چه زمینه‌هایی است. کشوری که دورنما نداشته باشد و نداند به کجا می‌خواهد برسد، تمام توان، استعداد و ظرفیت‌های خود را بیهوده از بین خواهد برد. رئیس‌جمهور و اعضای تیم اقتصادی دولت زمان زیادی برای بررسی مسایل اقتصادی اختصاص داده‌اند و جلسات متعدد و کارشناسی زیادی در این زمینه برگزار شده است.

به حرکت درآوردن تولید داخلی کشور را از اهم اقدامات اولویت‌دار دولت است که علیرغم برخی سخنان و تبلیغات سوء، امروز بسیاری از واحدهای تولیدی صنعتی و خدماتی در حال فعالیت هستند و با برنامه‌ریزی‌های دولت قصد داریم برخی واحدهایی را که دچار رکود شده‌اند را هم به چرخه تولید بازگردانیم. مهمترین کار ما اینست که موانع صادرات را در کشور برطرف کنیم که در این راستا استانداران استان‌های مرزی باید نظارت و پیگیری کامل در مرزها داشته باشند و موانع را برطرف کنند.

مبارزه با قاچاق از دیگر برنامه‌های دولت در راستای حمایت از تولید داخلی است. در سال جاری باید ٢۵٠٠ طرح به بخش خصوصی واگذار شود. سیستم بانکی کشور نیازمند رفع مشکلات و گرفتاری‌هاست تا بتواند موجب تحرک در اقتصاد شود. دولت با تاکید بر قانون‌گرایی در مسیر مبارزه بی‌امان با فساد گام برداشت، چرا که متاسفانه با یک فساد سیستمی که به جان نظام افتاده بود روبرو بودیم و بر اساس دستور رئیس‌جمهور هیچ خط قرمزی در مبارزه با فساد قائل نیستیم. برای هیچ‌کس قابل قبول نیست که در کشور یک جوان ١٠ هزار میلیارد تومان از منابع کشور را در اختیار داشته باشد و امروز حتی یک ریال از آن بازنگشته است؛ باید مشخص شود که این پول به چه شیوه‌ای در اختیار او قرار گرفته و ما این را پیگیری می‌کنیم. (بابک زنجانی)

دولت به هیچ‌ وجه نسبت به بررسی حقوق ها کوتاه نخواهد آمد و از طریق دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و دستگاه‌های اجرایی میزان دریافتی مدیران ارشد را بررسی خواهیم کرد. دولت با تمام پرداخت‌های خارج از عرف برخورد جدی خواهد کرد. پول‌های اضافی باید به خزانه بازگردد و افرادی که این کار را کردند برکنار خواهند شد.

تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف شده‌اند تا افزایش حقوق در دستگاه‌ها را تنها با هماهنگی و موافقت شورای حقوق و دستمزد انجام دهند. هیچ ذینفعی حق ندارد در مورد ارائه تسهیلات و خدمات به خود تصمیم‌گیری کند.

سنت پرداخت‌های نامتعارف وقتی گذاشته شد که در دولت دهم (دولت احمدی نژاد) به عنوان مهمترین رکن تصمیم‌گیری این نظام نشستند دور خودشان و تصمیم گرفتند به خودشان نشان و سکه بدهند. از یک جمع ۳۰ نفره دولت به ۲۷ نفر از خودشان نشان درجه دو و درجه یک با ۷۵ و ۱۰۰ سکه دادند.

اعطای نشان درجه یک و درجه دو نیازمند برگزاری مراسم و پخش از تلویزیون است اما این خبر اینقدر قبیح بود که بدون برگزاری هرگونه مراسم و تشریفاتی این نشان‌ها را مخفیانه دادند. خب معلوم است که وقتی این خبر به معاون و مدیر پایین‌دست می‌رسد، به‌هم می‌گویند وقتی دولت درباره وزرا و دیگران اینجور تصمیم گرفته پس بیایید ما هم برای خودمان تصمیم‌گیری کنیم. برخی از این سنت‌ها در تاریخ کشور، سنت‌های خطرناکی بوده است.

۹ فراز از سخنرانی روحانی
تخریب ذهن مردم
و دشمنی با دولت بی نتیجه است

پیک‌نت
۵ تیر

نکاتی برگرفته شده از سخنرانی حسن روحانی در مراسم افطار برای وزرا، معاونان وزرا، استانداران و رؤسای سازمان‌ها:

۱- مسوولان اجرایی کمربندها را برای ۱۴ ماه پیش‌ رو محکم تر ببندند.

۲- از ثبات بازار اقتصادی، برجام و طرح تحول سلامت، که سه دستاورد بزرگ دولت است دفاع کنید.

۳- اضافه ‌کردن مخالف هنر نیست هنر اینست که صف مقابل را جذب و هضم کنیم.

۴- هر روز یک برنامه ‌ریزی (علیه دولت) می‌شود که هم ذهن مردم را تخریب و هم ما را از مسیر منحرف می کنند، اما اینها در پیشبرد هیچیک از طرح هایشان موفق نبوده و نخواهند بود.

۵- آنها هرجا به میدان آمدند شکست خوردند زیرا نه حق گفتند و نه نیتشان برای خدمت به مردم بود.

۶- ما نباید در این دام بیفتیم.‌ البته باید هر جا که لازم بود پاسخ بدهیم و چنانچه اشکالی هست رفع کنیم.

۷- دولت در عذرخواهی لکنت زبان نخواهد داشت اما در عین حال متوقع نباشند که فسادهای گذشته را برای مردم نگوئیم.

۸- هیچ‌ کس در داخل و خارج از کشور نمی‌تواند پایه‌های استوار برجام را برهم بزند.

۹- کارهایی در این ۳۳ ماه انجام شد که نه تنها برای مخالفان که حتی برای دوستان ما هم باورکردن و تحقق آنها دشوار بود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com