چند سال پیش(۲۶)دهه ۶۰…(۱۰)
هاشمی رفسنجانی:نمازجمعه،۶آذر۱۳۶۰،کتاب در مکتب جمعه،ج۴، ص۱۱۶:
«امروز عبور کردن از چراغ قرمز در خیابان یک گناه است،بیش از آنچه که شما حساب کنید که یک نظم بهم خورده،یک گناه هم کرده اید.یعنی وقتی که از چراغ قرمز عبور کردید باید توبه کنید،اگر توبه نکنیداین یک گناه برایتان مانده. چون قانون جمهوری اسلامی است الان.قانونی است که ولایت فقیه روی آن صحه گذاشته».
رویدادها وتحلیل،ش۲۸،دفتر سیاسی سپاه پاسداران(به نقل از مطبوعات):
«تعداداعدام شدگان از گروهکها درشهرهای مختلف در فاصله ۱۲روز، (۶الی۲۵آذر۶۰)گذشته بقرار زیر است:
بهبهان۱۱،سمیرم ۱،بجنورد۹،دره گز۴،تهران۲۷نفر».
سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی،روزنامه کیهان،۱۱آذر۱۳۶۰:
«سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با انتشار اعلامیه ای نوشت: ما متاسفیم که هم اکنون زمزمه هایی همراه با سازمان عفو بین الملل به عنوان جلوگیری از قاطعیت دادگاه ها و مسئولین بلند شده است… ما پیگیری و اجرای طرح ایجاد سازمان اطلاعاتی و نیز پیگیری هر چه بیشتر برای دستگیری وریشه کنی تروریسم را از نیازهای اساسی انقلاب اسلامی در این مرحله می دانیم».
(به نقل از: رویدادها وتحلیل،ش۲۹،دفتر سیاسی سپاه پاسداران).
حجت الاسلام سالک،نشریه امید انقلاب،ش۲۱،۱۴آذر۱۳۶۰:
«در طی آمار گرفته شده از جبهه ها ۷۰ الی ۷۵ درصد از نیروها از افراد بسیجی تشکیل می دهند که اکثراین ۷۵درصد رادانش آموزان چه در خط اول جبهه و چه در پشت جبهه تشکیل می دهند».
(به نقل از: رویدادها وتحلیل،ش۳۰،دفتر سیاسی سپاه پاسداران).
علی اکبر ولایتی،روزنامه کیهان،۲۰آذر۱۳۶۰،وزیرامورخارجه:
«سیاست و اعتقاد جمهوری اسلامی نیز همواره بر این بوده است که درسایه اتحاد کلیه کشورهای اسلامی باید با این ام الفساد منطقه به مقابله مسلحانه پرداخت و زور را با زور پاسخ داد».
(به نقل از: رویدادها وتحلیل،ش۳۰،دفتر سیاسی سپاه پاسداران).
آیت الله سید حسین موسوی تبریزی،روزنامه جمهوری اسلامی،۲۴آذر ۱۳۶۰:
سوال:فرق بین مجرم سیاسی و مجرم عادی چیست؟
جواب:«ما در دادگاه هایمان مجرم سیاسی نداریم واین ها که با حیثیت مملکت بازی می کنند و ۲۷ نفر از بهترین افراد مملکت را شهید می کنند و یا…آیا اینهارا می شود گفت مجرم سیاسی؟ما مجرم سیاسی نداریم.اینها تروریست هستند».
(به نقل از: رویدادها وتحلیل،ش۳۰،دفتر سیاسی سپاه پاسداران).
میرحسین موسوی،روزنامه جمهوری اسلامی،۲۵آذر۱۳۶۰:
«راه حل مبارزه با اسرائیل نابودی کامل آن است و این مستلزم مبارزه مستقیم با آمریکادر سراسر جهان است».
(به نقل از: رویدادها وتحلیل،ش۳۰،دفتر سیاسی سپاه پاسداران).
هاشمی رفسنجانی،۲۷آذر۱۳۶۰نمازجمعه،کتاب در مکتب جمعه،ج ۴ ص۱۵۲:
«بنی صدر آنروز که حاکم بود و دار و دست بنی صدر آن روزی که اقتصاد این کشور دست شان بود برای اینکه ما را اسیر بکنند همان روز سر وصدا بلند کردند که نفت زیاد صادر نشود،یادتان است؟پارسال که بودجه در مجلس مطرح بود چه جریان هایی هیاهو راه انداختند که دولت اقای رجایی نوشته است فلان مقدار ما فروش،این مقدار نفت را ما اجازه نمی دهیم.آنها اقتصاد دست شان بود می فهیمیدند چه می کنند می مخواستند شرایطی درست کنند که ایران مجبور بشود و به بشکه بشکه نفتش وابستگی پیدا کنند تا هر روزی که صادر نکند آنروز گرفتار تر باشد».
روزنامه جمهوری اسلامی،۲۸آذر۱۳۶۰:
چرا حزب جمهوری اسلامی دکتر پیمان را به عنوان کاندیدای مجلس معرفی کرد؟
در جواب حزب جمهوری با اشاره به اهداف حزب می نویسد:
«حزب جمهوری اسلامی بارها تلاش کرده که ایشان(دکتر پیمان)در متن جریانات مملکتی قرار گیرد و درعمل با مشکلات جمهوری اسلامی برخورد داشته باشد تا شایدبدین وسیله از مواضع اعتراضی خود بازآید ولی ایشان هیچگاه رغبتی بدست به کارداشتن نشان نداد و همیشه ترجیح داده که از دور دستی بر آتش داشته و همین انحرافات بیشتری را بدنبال آورده است.به هر حال ما امیدواریم که ایشان و گروهی که منتسب به ایشان است درفرصتی که پس ار اعلام تعطیلی روزنامه شان بوجود آمده،بتوانندبا یک نظرکلی وواقع بینانه به مواضع و اصول افکار خویش،نقاط ضعف و قوت کار خویش را دریابند و از انحراف بیشتر عده ای که اغلب ندانسته جلب افکارشان شده اند،جلوگیری کنند. انشاالله…».
(به نقل از: رویدادها وتحلیل،ش۳۰،دفتر سیاسی سپاه پاسداران).
آیت الله حسین نوری،روزنامه اطلاعات،۲۹آذر۱۳۶۰:
«برخلاف نظام های اقتصادی سوسیالیستی و سرمایه داری مساله اصلی در اقتصاد اسلامی روشن کردن مساله توزیع قبل از تولید و توزیع بعد ازتولید است.هم چنین برخلاف نظام سرمایه داری اقتصاد اسلامی آزادی را نامحدود نمی داند بلکه مسلمین در تولید افزایش ثروت و مصرف محدودند».
(به نقل از: رویدادها وتحلیل،ش۳۰،دفتر سیاسی سپاه پاسداران).
محمد شوری(نویسنده و روزنامه نگار)
اول آذر ۱۳۹۳

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com