در تازه‌ترین مورد از هجوم ماموران نیروی انتظامی به مهمانی‌های جوانان در ایران، نزدیک به ۵۰ دختر و پسر جوان در تهران بازداشت شدند.

وب‌سایت “شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا” نزدیک به حکومت ایران، امروز چهارشنبه (۱۶ مهر-۸ اکتبر) گزارش داد که تمامی حاضران در یک “پارتی شبانه” که در یک منزل “ویلایی” در “حوالی میدان بهشتی تهران” در حال برگزاری بود، توسط “ماموران انتظامی و امنیتی” دستگیر شدند.

به نوشته‌ی این وب‌سایت، بازداشت‌شدگان شامل ۲۶ پسر و ۲۱ دختر بودند که «قالبا دارای حالت مستی و ظاهرهایی بسیار زننده بودند» و «در حال رقص و پایکوبی به صورت مختلط دستگیر» و «پس از سیر مراحل قانونی توسط نیروهای انتظامی و امنیتی به مراجع ذی‌صلاح قضایی تحویل داده شدند».

بر اساس این گزارش، این مهمانی، از چند شب قبل توسط «عوامل پلیس اطلاعات و امنیت مورد شناسایی قرار گرفت» و «ماموران حاضر در محل ضمن بررسی همه‌جانبه و ارائه گزارش به رده مافوق و دریافت حکم قضایی لازم برای ورود به منزل، اقدام به دستگیری  حاضران کردند».

بازداشت شرکت‌کنندگان در این مهمانی در تهران، یک ماه پس از بازداشت مشابهی در شهرک ساحلی خزرشهر در استان مازندران رخ می‌دهد که در جریان آن، ۴۴ دختر و پسر جوان دستگیر شدند.

مهدی نریمانی، فرمانده انتظامی شهرستان فریدون‌‌کنار، نیمه‌شب ۱۴ شهریور (۵ سپتامبر) در شرح آن دستگیری به خبرگزاری “فارس” گفته بود که ماموران تحت فرمان او، «با یک عملیات پلیسی موفق شدند پس از ردگیری برگزاری یک پارتی شبانه مختلط در شهرک خزرشهر جنوبی در ضلع شرقی شهر ساحلی فریدون‌کنار، شرکت‌کنندگان در این پارتی را دستگیر کنند».

وی هم‌چنین از توقیف «۶ دستگاه خودروی لوکس و چند صد میلیونی» و کشف «حدود ۷۰ لیتر مشروبات الکلی» از دستگیرشدگان خبر داده و اضافه کرده بود که «بیشتر شرکت‌کنندگان در این پارتی اهل تهران بودند».

بازداشت ۵۴ نفر شامل ۱۸ زن و ۳۴ مرد در یک “مهمانی شبانه” در شهرستان فردیس در استان البرز در آخرین روز اردیبهشت‌ماه امسال نیز دیگر مورد برخورد با مهمانی‌ها طی ماه‌های گذشته به حساب می‌آید.

این برخوردها در حالی صورت می‌گیرد که حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی، روز ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) در جریان سفر اخیر خود به نیویورک، در جلسه‌ای در بنیاد “امریکای نو” (New America) در پاسخ به سوال “فرید زکریا”، گرداننده‌ی جلسه در خصوص حکم زندان و شلاق صادرشده برای تعدادی از جوانان سازنده‌ی یک موزیک‌ویدئو برای آهنگ “خوشحال” (Happy) در ایران گفته بود که فکر نمی‌کند «این قبیل مشکلات در ایران وجود داشته باشد که اگر گروهی بخواهند شادی کنند مورد تعرض قرار بگیرند یا دستگیر بشوند».

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com