دستکم ۴ زندانی محکوم به اعدام جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شدند

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، روز یکشنبه ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۱، دستکم ۴ زندانی محکوم به اعدام از سالن ۹ زندان مرکزی کرج، جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شدند.

به گفته یک منبع مطلع، امروز یکشنبه ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۱، مأمورین گارد زندان، به بهانه پیدا کردن مواد به سالن ۹ زندان مرکزی کرج (ندامتگاه کرج) یورش برده و چند زندانی محکوم به اعدام را از سالن خارج نموده و با خود بردند. ماموران گارد در بیرون از سالن زندانیان را دستبند و پابند زده و پس از ضرب و شتم، آنها را به سلول انفرادی منتقل کردند.

برخی خبرها حاکی از انتقال ۶ زندانی برای اجرای حکم است.

پس از افزایش اعدام ها و دستور تسریع اجرای احکام اعدام از طرف قوه قضاییه، تعداد زیادی از خانواده های زندانیان محکوم به اعدام از روز ۱۶ تا ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۱، اقدام به برگزاری ۷ تجمع اعتراضی در مقابل دادگاه کرج و قوه قضاییه کردند.

خانواده های زندانیان منجمله مادران پیر و کودکان خردسال زندانیان با در دست گرفتن پلاکاردهایی با شعارهای نه به اعدام و اعدام نکنید خواهان توقف حکم اعدام ها شدند.

این تجمعات توجهات زیادی را به خود جلب و حمایت هایی از لغو اعدام را به همراه داشت.

توییت رها بحرینی از سازمان عفو بین الملل در حمایت از لغو اعدام در ایران

خانم رها بحرینی در توییتر خود نوشت: «در برانگیختن نارضایتی جهانی در مورد اعدام مداوم مقامات ایرانی به عفو بین الملل بپیوندید؛ من در همبستگی با بستگان مضطرب در ایران ایستاده ام که شجاعانه برای نجات جان عزیزانشان تظاهرات می کنند.»

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)