۱۶۰۰ تجمع اعتراضی مردم تهران از زبان ساجدی نیا

ساجدی‌نیا در «مراسم تودیع» خود گزارشی از وضعیت تهران از انتخابات! سال ۸۸ تاکنون ارائه کرد.

ساجدی نیا در مقام فرمانده پیشین «پلیس تهران بزرگ» بی آنکه خود بخواهد آماری از وضعیت وخیم اجتماعی درکلان شهر تهران ارائه دهد، به ناچار به اندکی از واقعیت موجود اشاره می‌کند. قابل تامل است که حکومتگران همواره از امنیت بالایی که در ایران وجود دارد، صحبت می‌کنند. و هرکس به هرچیز معترض می‌شود آنها پاسخ می‌دهند در عوض ایران امن ترین! کشور منطقه است اما کذب این ادعا در عباراتشان آشکار می‌شود.

وضعیت پس از۸۸

به گزارش «تسنیم»، حسین ساجدی‌نیا «فرمانده پیشین پلیس تهران بزرگ» در «مراسم تودیع و معارفه رئیس پلیس پایتخت» با اشاره به عملکرد پرسنل «پلیس» در ۹۰ماهه اخیر و در طول مدت «فرماندهی‌اش» گفت: «من ۹۰ ماه پیش و در اواخر سال ۸۸ در حالی به عنوان فرمانده انتظامی شهر تهران منصوب شدم که پایتخت پس از وقایع ۸۸ با چالش‌های فراوان سیاسی و صنفی روبه‌رو بود و علاوه بر آن شاهد افزایش سرقت، شرارت، توزیع مواد مخدر و… پس از وقایع سال ۸۸ بودیم». آنهم در «شهری که ۹ میلیون نفر جمعیت ثابت و ۴ میلیون جمعیت شناور دارد».

ساجدی نیا آگاهانه حرکت های اعتراضی سال ۸۸ را زمینه ساز افزایش جرایم اجتماعی معرفی می‌کند تا اعمال سرکوب را توجیه کند. این عبارات اثبات کننده آن است که در جمهوری اسلامی! سرکوب به هر عنوان که صورت بگیرد، هدفش کنترل جامعه است.

افزایش گشت لحظه‌ای

ساجدی نیا گفت: «طی این مدت خطوط تماس مردم با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ را از ۳۶ خط به ۹۵ خط افزایش دادیم و تعداد گشتی‌های ۱۱۰ به ۷۰۰ گشتی خودرویی و موتوری رسید و این در حالی است که امروز در هر لحظه ۴۰۰ گشتی در محلات تهران گشت‌زنی می‌کنند و این در حالی است که این تعداد در گذشته ۱۵۰ مورد بود.»

افزایش سرقت!

وی اضافه کرد: «همچنین پس از اتفاقات سال ۸۸ شاهد افزایش ۷۰درصدی سرقت در شهر تهران بودیم ولی با اقدامات انجام‌شده موفق شدیم رشد سرقت در پایتخت را در سال ۹۳ تثبیت کنیم و در پایان سال ۹۵ آمار سرقت پایتخت به‌میزان ۱۲درصد کاهش داشت.» الله اعلم!

ساجدی نیا مجدد تلاش می‌کند تا اعتراضات سال ۸۸ علیه استبداد دینی را زمینه ساز ایجاد ناامنی معرفی کند. و سرکوب آن اعتراضات را در ذهن مخاطب مترادف پایین آوردن آمار سرقت نشان دهد.

آمارتکان دهنده مواد مخدر در تهران

ساجدی‌نیا راجع به میزان کشف! مواد مخدر طی ۹۰ ماه گذشته گفت: «تا سال ۹۱ میزان کشفیات موادمخدر در تهران ۴ تن در سال بود ولی در سال گذشته ۱۹ تن و ۷۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر در پایتخت کشف و ضبط شد و در طول ۹۰ ماه اخیر بیش از ۹۸ تن انواع مواد مخدر در پایتخت کشف و ضبط شده است.»

البته شاید دقیق تر بود که او به میزان توزیع مواد مخدر توسط جناح های حکومتگر اشاره می‌کرد.

آمارسرکوب مردم درتجمعات

ساجدی نیا گفت: «تنها در سال گذشته بیش از ۱۶۰۰ تجمع صنفی و اقتصادی در شهر تهران شکل گرفت که همکاران ما با «حضور در محل و با صحبت با تجمع‌کنندگان» سعی در «آرام کردن» آنها و کنترل اوضاع داشتند.

البته کسانی که در این تظاهرات شرکت داشته و حضور «نیروی انتظامی» را از نزدیک تجربه کردند در مورد کلمه «صحبت» برداشت دقیق تری دارند و در توضیح معنی آن می‌گویند که منظور همان اخطار به پراکنده شدن است.

گسترش مراکز «پلیس»

ساجدی نیا گفت: «در طول این ۹۰ ماه بیش از ۱۰ هزار و ۲۴۰ باند مجرمان منهدم شده است، و از اقدامات دیگر راه‌اندازی و گسترش مرکز ۱۹۷ و پلیس اطفال و نوجوانان بود.» ساجدی نیا درباه اتخاذ اعمال سرکوب در تهران اضافه می‌کند که  «۸ سال پیش پلیس تهران در رتبه سی‌ام پلیس استان‌های کشور قرار داشت و امروز شاهدیم که سال‌هاست پلیس پایتخت در رتبه نخست کشور قرار دارد.»

آنچه بر می‌آید

از گزارش ارائه شده درباره سخنان ساجدی نیا اینطور بر می‌آید که وضعیت امنیتی نظام به شدت از هم گسیخته شده است. گویا جرقه ای کافیست تا وضعیت متزلزل نظام آنرا به سمت سقوط سوق دهد. او آمار ۱۶۰۰ تجمع اعتراضی در یکسال در تهران را ارائه می‌دهد. معنی آن این است که اهالی تهران بیش از ۴ بار در هر روز علیه سیاست های جمهوری اسلامی! دست به اعتراض زده اند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com