روسیه در سال ٢٠١١ درباره فعالیت‌های مشکوک «تامرلان تسارنا اُف»، یکی از متهمان انفجارهای دوشنبه‌ی گذشته در مسابقات ماراتن بوستون به «اف.بی.آی» هشدار داده بود.

«خبرگزاری رویترز» روز شنبه، در حالی این خبر را منتشر کرد که پیش‌تر «اف.بی.آی» در وب‌سایت خود گفته بود که از «یک دولت خارجی» هشداری دریافت کرده که تامرلان پیرو یک گروه تندروی اسلام‌گراست و قصد تا دارد تا با خروج از آمریکا، به این گروه بپیوندد.

fbi-tsarnaev-foreign-request.si

ماموران اف.بی.آی در حال ورود به خانه آلینا تسارنااووا در روز نوزدهم آوریل / عکس: فرانس پرس

«اف.بی.آی» در گزارش خود، نام کشور درخواست کننده یا گروه اسلامی بنیادگرای مورد نظر را نیاورده بود اما نوشت که در تابستان سال ٢٠١١ با بررسی تماس‌های تلفنی، سایت‌های اینترنتی مورد استفاده توسط این فرد و چک ارتباط‌ها، سفرها و سوابق دیگر «تسارنا اُف» به مورد خاصی دست پیدا نکرده است.

از سوی دیگر، به گزارش «راشا تودی»، مادر دو مظنون به بمب‌گذاری‌های بوستون  گفت که یکی از پسرانش حدود  سه سال تا ۵ سال  زیر نظر  اف.بی.آی بود. وی گفت که باور نمی‌کند فرزندانش در تروریسم دست داشته باشند.

وقوع چند انفجار نزدیک به خط پایان مسابقات ماراتن بوستون، روز دوشنبه پانزدهم آوریل، دست کم سه تن را کشت و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کرد. یکی از کشته‌شدگان، کودکی هشت ساله بود. متهم‌ها دو برادر اهل ناحیه چچن روسیه هستند. هویت فرد کشته شده «تامرلان (تیمورلنگ) تسارنا اُف»، ٢۶ ساله، و مظنون بازداشت‌شده، «ژوخار (جوهر) تسارنا اُف»، ١٩ ساله، اعلام شده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com