موزیلا این امکان را فراهم کرده است که کاربران بتوانند هر فایلی را که می‌خواهند بصورت امن و رمزگذاری شده به هر شخصی ارسال کنند. این شرکت سرویس Firefox Send که ازرمزگذاری end-to-end برای رمزگذاری فایل‌ها استفاده می‌کند را برای اشتراک گذاری امن فایل مانند عکس، ویدئو، صوت و غیره بین کاربران منتشر کرده است.

این سرویس به اشتراک گذاری امن فایل به کاربران امکان انتقال فایل با سایز حداکثر ۱ گیگابایت را می‌دهد. کاربرانی که حساب رایگان Firefox را داشته باشند، یعنی حساب کاربریفایرفاکس را داشته باشند می‌توانند فایل با سایز حداکثر ۲.۵ گیگابایت را به صورت امن به اشتراک بگذارند.

سرویس Firefox Send از تکنولوژی رمزگذاری بر پایه مرورگر استفاده می‌کند که فایل را قبل از آپلود در سرورهای موزیلا رمزگذاری می‌کند و فقط دریافت کننده یا دریافت کنندگان می‌توانند آن را رمزگشایی کنند. 

برخلاف سرویس‌های ذخیره و به اشتراک گذاری فایل مانند Google Drive, Microsoft OneDrive و Box سرویس Firefox Send نسخه دسکتاپ ندارد. این سرویس تنها یک وب‌سایت آنلاین است که کاربران می‌توانند به سرعت فایل را آپلود کنند، در صورت تمایل روی آن رمزعبور قرار دهند، تاریخ انقضای آن را مشخص کنند و درنهایت لینک ایجاد شده را با هر شخصی که می‌خواهند به اشتراک بگذارند. دریافت کننده بدون در نظر گرفتن اینکه کاربر فایرفاکس است یا خیر، تنها کافی است ازلینکی که دریافت کرده است بازدید کند تا فایل را دریافت کند.

برای استفاده از این سرویس کافی است از وب‌سایت https://send.firefox.com/ بازدید کنید، این آدرس را در مرورگرتان bookmark (نشانه‌گذاری) کنید.

برای آشنایی با سرویس اشتراک گذاری امن فایل Firefox Send ویدئو زیر را مشاهده کنید: 

ادامه این مطلب را در لینک زیر بخوانید:

ویژگی‌های کلیدی سرویس Firefox Send

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com