[/audio

در پی اعلام سیاستهای کاخ سفید توسط وزیر امور خارجه آمریکا ، بعضی از آمریکایی های ایرانی تبار با توجیه های مختلف به دفاع از آن سیا ستها پرداختند مقاله حاضر سعی در معرفی گرایش سوم میان دو جریان جنگ طلبانه ج.ا. و” آمریکا ” و ایرانیان متحد این کشور را دارد

سالها از روزی های تلخ وپراز حادثه جنگ میان ایران و عراق می گذرد ، در آن سالها من در زندان ” اوین ” بودم . یاد دارم در ساعات هواخوری ووقتی که در حیاط زندان بودیم ، نگهبانان زندان که هیچ فرصتی را برای تحقیر و نیش زدن به زندانیان از دست نمی دادند به مسخره به ما می گفتند ” وجدانا اگر بمب افکنهای عراقی در آسمان ظاهر شدند ، به آنها ” گرا ” ندهید که قبل از همه خودتان بمب باران می شوید .!! در آن موقع طبیعتا حرف زندانبان ها ، را تمسخر تلقی می کردیم ، اما بعدا در سال ۱۳۶۷ در هنگامه حمله “سازمان مجاهدین ” به خاک کشورمان ایران که با تجهیزات و کمکهای پشتیبانی ” صدام حسین ” صورت گرفت مشخص شد که ” سازمان مجاهدین خلق ” با این توجیه که ” ما به ارتش و سپاه ارتجاع ” حمله می کنیم تا ” ریشه جنگ طلبی ” را از بن برکنیم ، به دنبال اجرایی کردن و به واقعیت رساندن آن نیش و کینه زندانبان ها عمل کرد . بعدا که اسناد و ویدیوی های ملاقات ” رهبران سازمان مجاهدین خلق ” با ماموران اطلاعاتی ” عراق ” و صدام حسین پیدا شدند ، بازهم رسوایی بیشتری نصیب ” سازمان ” شد و قطعی شد که این عملیات مشترک حوزه وسیعتری از شرکت در حمله نظامی به ایران داشته و در زمینه های بازجویی از اسیران جنگ وهمکاری اطلاعاتی نیز وجود دشته است و بدتر از همه افشای صحنه های دریافت بسته های دلار و بشکه های نفت بود که از سوی ” ماموران عراقی ” به نفرات سازمان داده می شد . همکاری افرادی مانند ” علیرضا نوری زاده ” و ” امیر عباس فخر آور ” و ” سازگارا ” وکه با همکاری همکاری اجرایی و عملیاتی با ” آمریکایی ” ها ساز و کار داخلی برای اعمال تحریمهای کمر شکن پیدا می کنند و تئورسین هایی مانند ” مجید محمدی ” و “بهنام طالبلو ” و یک دوجین دیگر از آمریکایی های ایرانی تبار شاغل در اندیشکده های آمریکایی که گاها حتی در صدای آمریکای فارسی به فارسی سخن نمی گویند ، که این تحریمها را توجیه و تئو ریزه می کنند ;و ادعا می کنند ما از تحریمها پشتیبانی می کنیم تا مملکت به نابودی نرود ، تقریبا فرق زیادی با همان همکاری های سازمان مجاهدین در کار مشترک با عراق برای حمله به ایران و وطن خود ندارند !
قبل از اینکه به موضوع بپردازیم ذکر این نکته ضروری است که علت العلل و نقطه اصلی شر در مملکت امان ایران را سیاست های خانمان برانداز جمهوری اسلامی و رهبری آن ” خامنه ای ” و قبل از آن ” خمینی ” می دانیم و مشکل امروز ملت نه الزاما محاکمه مجاهدین خلق و یا بی آبرو کردن کسانی است که امروز در سال ۱۳۹۷-۲۰۱۸ با راهنمایی ” کاخ سفید ” امکان فراهم آمدن ” تحریم های کمر شکن ” بر علیه ملت ایران را میسر می کنند و در حقیقت و به شکلی دیگر همان عمل ” مجاهدین خلق ” را تکرا می کنند ، که رها شدن از شر حکومت ونظام نالایق حاکم بر کشور مان است . اگر اینطور است افشای اعمال ایرانیانی که عملشان در همکاری با دشمن به نظر ما ” تن به خیانت می زند ” چه ضرورتی دارد ؟
چرا باید همکاری بخشی از مخالفان ج.ا. با آمریکا را افشا کرد ؟
در چنین شرایطی که ج.ا با بحران ” نا کار آمدی ” روبروست ، نمی توان و نباید به رشد گرایشهای وابسته به منافع ” خارجی ” در میان اپوزیسیون بی توجه بود ، خارجی و در اینجا ” ترامپ ” بدنبال رساندن هیچ نفعی به ملت ما نیست که اساسا ممکنست با اعمال تحریمها بدنبال گرفتن امتیاز از ” ج.ا.” باشد و از نیروهای اپوزیسیون بعنوان کارت بازی استفاده می کند ، در آن صورت نیروهای مردمی که بدنبال رهایی از نظام نا کار آمد فقاهتی حاکم بر کشورما ایران هستند نباید اجازه دهند که ” امریکا” با سوء استفاده از بخشی از نیروهایی که به هر حال با عنوان ” اپوزیسیون ” شناخته میشوند ، همه نیروهای مخالف را به بدنامی بکشاند ، باید همیشه خط فاصله میان نیروهای واقعا مردمی و مدافع منافع ملی را با کسانیکه بدنبال منافع ناچیز مادی خود ، منافع ملی را در همکاری با خارجی به بهایی ناچیز می فروشند روشن و صریح نشان داد . از سوی دیگر باید صدای سوم را که در دفاع از منافع تاریخی ملت ایران که نه دفاع از ج.ا. و نه دفاع از منافع ” امریکا ” در منطقه ” را بلند کرده و به مردم ایران نشان داد که ” اپوزیسیون ” مشتی مردم خود فروخته و بی هویت نبوده و در میان ” مخاالفان ” ج.ا. هم هستند کسانیکه چونان مردم ایران در میان دوسنگ اسیاب رژیم و آمریکا و خائنان به ملت گیر کرده و با انواع دشمنی ها و تهدید ها و محدودیت ها روبرو هستند ، هدف این مقاله بلند کردن صدای سوم در ارتباط با دفاع از منافع ملی در هنگامه اعمال سخت ترین تحریمها بر علیه ملت ایران است .
” فخرآور ” سعی در” سخت تر کردن تحریمها ” و رفع نگرانی مقامات ” آمریکا ” در مورد رنج مردم ایران را داشته است .
فخر آور که بنا بر ادعای خود بنظر می رسد از مشاورین سطح بالای مقامات “کاخ سفید ” است در سخنانی می گوید : “که اخیرا با ” نیکی هیلی ” نماینده ” امریکا ” در سازمان ملل ملاقات داشته و در مقابل نگرانی وی از “فشاربر مردم در نتیجه تحریم ها ” به وی و سایر مقامات آمریکا اطمینان داده است که این فشار ناچیز است و انها را به سخت تر کردن تحریم ها تشویق هم کرده است .
یعنی اگر امروز بخاطر عدم سرمایه گذاری شرکت های اروپایی در ایران و کم شدن ارز ” دلار ” در کشور نرخ آن در ایران به ۸۰۰۰ تومان رسیده و هزینه زندگی در ایران دوبرابر شده و آن مادر فقیر باید شیرخشک را برای نوزاد خود به دوبرابر قیمت سابق بخرد و اگر پول نداشت باید خود فروشی کند از نظر ایشان این فقط ” خراش افتاد ن پوست ” است و در مقابل هدف براندازی نظام ارزش داشته و نه ” فخر آور ” که مردم باید برای دستیابی به این هدف بها بدهند ّ.
این یعنی همان روش ” خامنه ای ” و” جنتی ” است که می گویند ” ملت برای رسیدن به دولت و تمدن اسلامی ” باید “اشکنه پیاز ” بخورند . یعنی اگر قیمت ” دارو ” بخاطر اعمال تحریمها چند برابر شده و یک بیمار نمی تواند به آن دسترسی پیدا کند و درد خواهد کشید ، اگر زندگی های بسیاری به خاطر فقر و نداری و نابود شدن امکانات سرمایه گذاری و گسترش بیکاری متلاشی خواهد شد از نظر ” فخر آور آ مردم باید در راه سیاست عدم حضور ” سپاه قدس ” در منطقه باید درد بکشند . آقای ” فخر آور ” به قول خودتان انسان چند باربه دنیا می آید ؟ و شما اساسا قادر به درک این مسئله نیستید که حضور “سپاه قدس” در” شامات ” و ” لبنان ” بخشی از سیاستهای ” آمریکا ” و ” اروپا ” در منطقه بوده است و شما و خامنه ای هر دو اسیر دست این سیاستها هستید و هیچکدام به دنبال دفاع از منافع ملی ایرانی و ایران نیستید . آن موقع که آمریکا برای سرکوب داعش به ” سپاه قدس ” نیاز داشت ” حزب الله لبنان ” و ” حشد الشعبی ” و” خامنه ای ” ” را باد می کردند و امروز که داعش به عنوان یک تهدید حذف شده شما و سازگارا و نوری زاده را باد می کنند و هر دویتان پهلوان پنبه های سیاست های آمریکا هستید و فکر می کنید سیاستمدار هستید و سیاستگذاری کرده و مشی خود را به ” آمریکا ” تحمیل می کنید . زهی خیال باطل شما و نوری زاده در حدی نیستید که بتوانید برای آمریکا ، تعیین خط مشی کنید شما اسیر دست سیاستها و منافع منطقه ای آمریکا هستید . سیاستگذاران آمریکایی با این امید که شما و افرادی مثل شما توان تاثیر گذاری برحرکات سیاسی مردم ایران را دارید امکاناتی را در اختیارتان می گذارند و این شما هستید که در تحلیل نهایی میان زمین و اسمان رها خواهید شد . مگر ساکاشویلی رییس جمهور سابق ” گرجستان ” امروز به فردی فاقد تابعیت در زندان ” اکراین ” گرفتار نیامده است ، اونیز فکر می کرد قهرمان باز گرداندن کشورش به ” ناتو ” خواهد بود . ایا شما فکر هم فکر می کنید که قهرمان بازگرداندن سلطنت به ایران خواهید بود ؟ به عاقبت خود فکر کرده اید ؟
” نوری زاده ” در آمریکا بسیار بیشتراز ” تحریم ها ” شنیده است .
از سفرهای ” نوری زاده ” می توان به نقش و اهمیت این شخصیت اپوزیسیون سلطنت طلب پی برد وی که هر روز برنامه ای را ” تلویزیون ” ایران فردا ” اجرا می کند معمولا در مواقع تصمیمات مهم عربستان سعودی و آمریکا در مورد ایران ، برنامه خود را در به طور سیار اجرا کرده و به ان کشور ها سفر می کند ، این بار چند روز پیش از اعلام سیاستهای اجرایی آمریکا در باره ” ایران ” به امریکا سفر کرد و می گوید که در آنجا با مقامات آمریکایی دیدارهای مهمی داشته واضافه می کند : چه کسی گفته است که آمریکا قصد بر اندازی ج.ا. را ندارد و می افزاید “که بتمرگ و بنشین هردو یک هدف دارند ویعنی اینکه امریکا قصد سرنگونی ج.ا.را دارد و ادعا می کند که در آمریکا سیاستهایی بیشتر از تحریم ها در مورد ایران شنیده است
. باید از ایشان پرسید منافع آمریکا در قصد براندازی ج.ا. چیست ، اگر بگویندکه آمریکا منافعی ندارد و بخاطر ملت ایران چنین اقداماتی می کند که حرف بی اساسی است و در دنیای سیاست بیانگر بی اطلاعی گوینده است و هیچ دولتی بخاطر منافع ملت دیگری دست به هیچ فعالیتی نمی زند ، اگر بگویند بخاطر تقویت دموکراسی در منطقه است در آنصورت این مسئله پیش می اید که چرا آمریکا به تقابل با سیاستهای ضد دموکراتیک دیگر دولتهای منطقه نمی پردازد ، یعنی آمریکا مانند هر دولت دیگر در براندازی و تقابل با ج.ا. به دنبال منافع خود است و موضوع اینستکه منافع آمریکا در تقابل با ج.ا . هیچ ربط و همخوانی با منافع ملت ایران ندارد ، منافع ” آمریکا ” بر سر کار آوردن دولت مطیع در ایران است که این برنامه از یکسو و الزاما در راستای منافع ملت ایران نیست و از سوی دیگر همین خط مشی به جنگ داخلی و نابودی کشورهای عراق و افغانستان و لیبی منجر شده است ، البته از یادنبریم که نوری زاده علیرغم اینکه با دورویی تمام می گوید که از حمله نظامی به ایران دفاع نمی کند ، اما همیشه از مشی آمریکا در عراق و افعانستان با این عنوان که عراق و افغانستان در پی حمله امریکا به ان کشور ها به مسیر درست دمکراسی و شکوفایی اقتصادی افتاده اند دفاع کرده است . در حقیقت و در تحلیل نهایی ، نوری زاده از حمله نظامی آمریکا به ایران هم دفاع می کند ، اما وی که می داند هرکس که از حمله نظامی به ایران دفاع کند آبروی خود را حراج می کند ، در پوشش دفاع از دموکراسی این کار را می کند .
” مجید محمدی ” سیاستهای اعلامی ” پمپئو ” را منطقی و موجه می نامد !
مجید محمدی ” فعال سیاسی دیگری است که مشتاقانه در پی اعمال تحریمهای شدید بر علیه ج.ا. است و اینکه این تحریمها به گرسنگی وفقر اقشار متعلق به دهکهای پایین می انجامد ، اینکه از درون فقر و گرسنگی نه حرکتهای مدنی که شورشهای کور منجر به جنگ داخلی بیرون خواهد آمد برای این اقای جامعه شناس محلی از اعراب ندارد . وی در مصاحبه با بی بی سی ابتدائا سیاستهای تحریمی آمریکا را صریح و روشن می نامد و در مقابل سئوال مشخص مصاحبه کننده که از وی خواهان روشن کردن موضع خود است که بالاخره این سیاستها صریح است یا موجه است می گوید این سیاستها بسیار موجه و درست هستند . این جامعه شناس باید در مقابل این موضع گیری خود جوابگو باشد که این سیاستها در راستای منافع چه کسی موجه هستند ؟ بسیاری از اهداف اعلام شده در سخنرانی “پمپئو ” در نظر اول منطقی بنظر می آیند اما وقتی به صحبتهای فرد موثر در اپوزیسیون سلطنت طلب یعنی نوری زاده که در بالا آمد توجه می کنیم متوجه می شویم که این حرفهای بظاهر منطقی در راستای سرنگونی ج.ا . به شیوه ای که در عراق و افعانستان به کار برده شد هستند و از آن شیوه ها نه پیشرفت و ترقی که نهایتا به دخالت تحت عنوان ” بشردوستانه ” منجر خواهد شد و ایران را به آوردگاه جنگ های نیابتی میان روسیه و آمریکا و طرفداران داخلی و منطقه ای اسلام فقاهتی و اسلام سلفی عربستان سعودی تبدیل خواهد کرد ؛ وظیفه یک تحلیلگر سیاسی نه فقط خواندن سطور که درک مفاهیم مابین سطور است و این از عهده فردی مانند ” مجید محمدی ” بر نمی اید . وی جامعه شناسی بی اطلاع از درک پیچیدگی های سیاسی جامعه در حال گذار و صعیت اجتماعی بشدت متناقض ایران است .
هیچ عقل سلیمی عقب نشینی ج.ا. را در برنامه موشکی خود که یگانه وسیله کشوری به نام حتی ج.ا. برای دفاع از خود در مقابل حملات احتمالی نظامی به خود است را نمی پذیرد ، همانطور که نوری زاده گفت : امریکا برای ایران برنامه های بسیار وسیعتر از آنچه اعلام می کند دارد و منظور این کشور سرنگونی رژیم است . مگر ما با سرنگونی ج.ا. مخالف هستیم ؟ البته که نه ! اما آمریکا در سرنگونی بدنبال اهداف خود است و این اهداف با برپایی دولتی دمکراتیک ، جمهوری ولاییک که هدف مردم ایران در مبارزه با ج.ا.هیچ سنخیتی ندارد و دیگر اینکه طرح های این کشور در هیچکدام از کشورهای منطقه و جهان نه تنها صداقتی برای خدمت به مردم آن کشور ها نداشته است که عموما با شکست های خفت بار روبرو شده است ، مگر همین آمریکا در ویتنام و بعد از بمبارانهایی که آن کشور را شخم زد ، در شهر سایگون برای فرار به هلیکوپتر های خود آویزان نمی شدند ؟ مگر همین آمریکا در سال ۱۹۵۲ و برخلاف معاهده صلح دو کره ، اقدام به ذخیره سلاحهای اتمی در کره جنوبی نکرد که متعاقب آن کره شمالی را به سوی دستیابی به ” بمب اتمی ” و ” سلاح هیدروژنی ” راند ، مگر امروز ” طالبان ” بر هفتاد در صد خاک افغانستان مسلط نیست و این کشور به امن ترین نقطه جهان برای تولید مواد مخدر و دولتی بشدت فاسد تبدیل نشده است ؟ مگر ” لیبی ” در پی سیاستهای آمریکا به کشوری ویران که در آن برده فروشی داعش بیداد می کند تبدیل نشد ؟ ذخیره های ارزی کشور لیبی و شخص ” قذافی ” در بانکهای ” اروپا | را چه کسی تصاحب کرد جز همان حمله کنندگان به خاک لیبی ؟ برای دلارهای نفتی ایران نیز همین نقشه ها را کشیده اند و بقول ” نوری زاده ” به زبان بفرما در پی اجرای همان سیاست سرنگونی هستند .
آقایان محمدی ونوری زاده و فخر آور و طالبلو ویک دوجین کارمندان آمریکایی ایرانی تبار اندیشکده های آمریکایی از سیاستهای چنین کشوری ، کشوری مشحون از سیاستهای پر خطا و فاجعه آمیز برای ایران دفاع می کنید ؟ اگر شرم ندارید لااقل از این بترسید که روزی در دادگاه ملت ایران مجبور به پذیرش اشتباه خودشده و محاکمه بشوید .

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com