ماف نیوز: «رامین حسین‌پناهی» بعد از ملاقات با برادر خود انور حسین پناهی و با وعده‌ی تحقق خپاسته‌هایش از سوی مسئولان اداره‌ی اطلاعات، به اعتصاب غذای خود پایان داد. پیشتر رامین اعلام داشته بود تا زمان رسیدن به خواسته‌هایش اعتصاب غذای خود را ادامه خواهد داد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶، رامین حسین‌پناهی در بازداشتگاه اطلاعات سنندج به اعتصاب غذای خود پایان داد. به گفته‌ی خانواده‌ی حسین پناهی، وزارت اطلاعات و همچنین قاضی پرونده موافقت کردەاند که رامین از وکیل اختیاری استفاده نماید. همچنین مقرر شده است دادگاه رسیدگی وی که قرار بود ۲۵ آذرماه برگزار شود، به تاریخ دیگری موکول شود تا وکیل ایشان آقای حسین احمدی نیاز بتواند پرونده را مطالعه نموده و دفاعیات خود را به دادگاه ارائه نماید. همچنین وعده داده شده است که رامین از ملاقات با خانواده و استفاده از کتاب و روزنامه‌ی روزانه برخوردار شود.

این فعال سیاسی از روز ۱۴ آذر در اعتراض به بلاتکلیفی خود و همچنین عدم انتقال وی به زندان مرکزی سنندج در بازداشتگاه اطلاعات دست به اعتصاب غذا زده بود. او که ابتدای تیرماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، از آن زمان تاکنون در سلولهای انفرادی اطلاعات سپاه و اداره‌ی اطلاعات شهر سنندج به سر میبرد.

پرونده‌ی این فعال سیاسی به شعبه‌ی اول دادگاه انقلاب ارجاع شده و همچنان با اتهاماتی همچون «محاربه از طریق اقدام علیە امنیت ملی» و «عضویت در یکی از احزاب کُردی» روبرو است. بنابه گفته‌ی خانواده‌ی حسین پناهی، سپاه پاسداران برای وی درخواست اعدام کرده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com