روژی کورد: روز سه شنبه ۹ خرداد ماه ۱۳۹۶ شمسی، شاهزاده محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد ووزیر دفاع عربستان با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دیدار و گفتگو کرد.

رسانه های روسیه از احتمال قوی توافق دو کشور بر سر مسئله سوریه گزارش داده اند.

رسانه‌های روسیه از قول پوتین نوشتند که رابطه روسیه با عربستان با موفقیت فراوان در حال پیشرفت است. در همین رابطه رسانه‌های جمعی از انعقاد ۴ پروتکل همکاری مشترک امنیتی میان روسیه و عربستان خبر دادند.

رئیس جمهوری روسیه گفت که مسکو و ریاض به طور مشترک برای دستیابی به راهی برای حل بحران سوریه کار می‌کنند. به گفته پوتین در این خصوص تماس‌هایی هم در سطح سیاسی میان مقامات نظامی روسیه و عربستان برقرار شده است.

پوتین در دیدار با محمد بن سلمان از عربستان همچنین به دلیل موضع‌گیری این کشور در بازار نفت قدردانی کرد و گفت که تلاش‌های مشترک روسیه و عربستان در ثابت نگه داشتن قیمت نفت در بازار جهانی کمک کرده است. روسیه به عنوان یکی از مهم‌ترین کشورهای تولیدکننده نفت “غیراوپک” برای تثبیت قیمت نفت با عربستان مذاکرات زیادی انجام داد.

محمد بن سلمان نیز ضمن اشاره به اختلافات کشورش با روسیه تاکید کرد که برای پشت سر گذاشتن اختلافات موجود مکانیزم‌هایی وجود دارد و هر دو کشور منافع مشترک زیادی دارند. او همچنین خاطرنشان کرد که روسیه و عربستان به طور مشترک اهداف زیادی را محقق کرده‌اند و برای همکاری بیشتر تلاش خواهند کرد.

روسیه از حامیان اصلی رژیم بشار اسد می باشد و سعودی نیز به شدن خواستار حذف بشار اسد از قدرت می باشد.

مورد دیگر اختلاف روسیه و عربستان، همکاری روسیه با ایران می باشد، عربستان بارها ایران را به دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه و پشتیبانی از تروریسم متهم کرده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com