در یک دنیای عالی و فوق‌العاده، فردی که با او در رابطه عاشقانه هستید دوستانی دارد که شما معتقدید به فوق‌العادگی شریک زندگی شما هستند. به راحتی با آنها کنار می‌آیید و تعداد زیادی افراد فوق‌العاده را برای با هم بودن و تفریح بدست می‌آورید. اما این مسئله هم غیرمعمول نیست که با وجود اینکه شریک‌تان را آدم بسیار فوق‌العاده‌ای می‌بینید اما به دوستانش علاقه‌ای ندارید. یا حتی بعضی از این دوستان را آزار دهنده، نفرت انگیز، متکبر، عجیب و غریب، بی ادب یا هر چیز دیگری که باعث ناراحتی و عصبی شدن شما می‌شود؛ می‌بینید و بهترین دوست معشوق‌تان شما را با رفتارش متعجب و ناراحت می‌کند.
حتی اگر نیت خوبی دارید، اینکه بلافاصله به شریک‌تان بگویید که دوستانش را دوست ندارید گزینه چندان خوبی نیست و احتمالا هم بهترین عکس‌العمل ممکن را دریافت نخواهید کرد. به هر حال اغلب مردم حس می‌کنند که دوستان‌شان، بازتاب دهنده و گسترش دهنده آنچه که خود هستند، می‌باشند و شریک شما ممکن است احساس کند که زمانیکه شما انتخاب و قوه قضاوت او برای دوستی را مورد سوال قرار می‌دهید، خود او مورد خشم، حمله و توهین واقع شده است. و در بسیاری مواقع این دوستی‌ها قدمتی چندین ساله دارند و حتی ممکن است مربوط به دوران کودکی او باشند. آیا شما واقعا در مقامی هستید که بخواهید این روابط را قطع کنید؟

خوشبختانه راه‌هایی وجود دارد که بتوانید از راه بهتری با این موضوع برخورد کنید. دفعه بعد که قرار است یکی از دوستان نه چندان جالب و جذاب شریک‌تان را ببینید، مجبور نیستید این کار را تنها انجام دهید. شما می‌توانید چند تن از دوستان خود را نیز دعوت کنید تا به شما ملحق شوند. در واقع دلیلی ندارد که شما و شریک‌تان دوستان خود را جداگانه ملاقات کنید. وقتی افراد بیشتری دور هم جمع می‌شوند شما می‌توانید زمان بهتری را سپری کنید و با کسانی که واقعا علاقه دارید وقت بگذرانید. برای دورهمی بعدی زیاد کردن جمعیت راه حل شماست.

یک راه خوب دیگر هم اضافه کردن دوستان جدید به دایره دوستان خود و شریک‌تان است. به جای اینکه افراد را در دو بخش دوستان من و دوستان شریک‌ام قرار دهید. چرا افراد جدیدی را به دایره دوستان‌تان اضافه نمی‌کنید که هردو آنها را به عنوان دوست می‌پذیرید؟ همراه شریک‌‌تان در کلاس هنر شرکت کنید و با افراد جدید آشنا شوید یا عضو باشگاه ورزشی شوید و یا هر کلوب و فعالیت دیگری که هردو به آن علاقه دارید. با افراد جدیدی که هردو از سپری کردن وقت با آنها لذت می‌برید، آشنا شوید. زمان آن رسیده تا دایره دوستان خود را افزایش دهید. انسان هرچه دوستان خوب بیشتری داشته باشد باز هم کم است.

البته این مسئله را نباید فراموش کرد که شما نباید هرلحظه بیداری را چسبیده به شریک‌تان سپری کنید. اگر حوصله سپری کردن زمانی را با دوستان بی‌عاطفه‌اش که باعث خفقان شما می‌شوند؛ ندارید از این نترسید که هرازگاهی به خود استراحت بدهید و در این گردهمایی‌ها شرکت نکنید. دیدن دوستان وی به دفعات کمتر همیشه یک گزینه است. مخصوصا اگر دوستان‌اش روی اعصاب شما هستند. امتیاز این کار این است که همیشه می‌توانید پیغام‌های محبت‌آمیزی از طرف شریک‌تان برای دوستان‌اش بفرستید. در این نقطه شما هستید که تصمیم می‌گیرید با چه کسی و در تحت چه شرایطی ملاقات کنید. شما در یک زمین بازی شن گیر نکرده‌اید که مجبور به بازی با دیگر بچه‌ها باشید. اگر هرازگاهی لازم دارید تا بعضی افراد را نبینید این کار را انجام دهید.

☑️ نکته آخر این است که همواره به یاد داشته باشید که در آخر روز شما در یک رابطه عاطفی با معشوق‌تان هستید نه با دوستان او، قرار نیست همیشه از همه آدم‌ها خوشتان بیاید و این یک واقعیت است. چه یک همکار در محل کار باشد یا فردی در کلاس ورزشی‌تان یا حتی کارمند مغازه‌ای که از آن خرید می‌کنید نباید اجازه دهید تا مردم با رفتارشان زندگی شما را خراب کنند. و یا حتی بر روابط شما با افراد دیگر اثر بگذارند. پس اجازه ندهید دوستان شریک‌تان بر رابطه شما تاثیر بگذارند. شما یک فرد بالغ هستید. و شریک شما هم ممکن است از بعضی از دوستان شما خوشش نیاید!

راه‌های ارتباط با ما:
پیامک در تلگرام
کانال تلگرام
اینستاگرام
فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com