در گفته‌ها و نوشته‌هایم همواره تاکید کرده‌ام رد پای هر بحران، تراژدی را که بگیرید خواهید دید که همه سرنخ‌ها به تهران ختم می‌شوند، بنابراین حرف گزافی نیست اگر بگوئیم منشا همه نزاع‌ها، ناامنی‌ها، جنگ، ویرانی، کشتار و تروریسم رژیم ولایت فقیه است.

بیش از هفتاد سال است که مسئله و بحران میان فلسطین و اسرائیل مانند استخوان لای زخم باقی است، و علیرغم افت و خیزها و جرقه‌های مقطعی امید، متاسفانه تا کنون هیچ گونه برون رفت مسالمت امیز جدی برای ان وجود نداشته است.

کیست که نداند تنها راه حل واقعی و عملی برای بحران فلسطین و اسرائیل اجرای کامل و بی کم و کاست پیمان اسلو و پیمان صلح در مقابل زمین است، زیرا حق طبیعی مردم فلسطین است که سرزمین متعلق به خودشان را داشته باشند، کما این که اسرائیل نیز نیازمند امنیت و صلح است تا دو کشور بتوانند در کنار هم با احترام متقابل در صلح و ارامش زندگی کنند، این پراتیک ترین، واقعی ترین و در عین حال قابل دسترس ترین راه حل ممکن است.

کاوه ال حمودی

ولی فقیه در اثر ضرباتی که در نظنز و ضربات پیاپی دیگری که دریافت کرده است مانند مار زخم خورده به خود می‌پیچد، و از انجا که خودش استعداد و توان رویارویی و مقابله مستقیم با اسرائیل را ندارد، لاجرم برای روحیه دادن به نیروهای روحیه باخته خود نیاز میرم به چنین اتش افروزی‌ها دارد تا مزورانه ان را برای نیروهای نادان خود به عنوان «انتقام بزرگ» جا بزند، و گر نه عمامه ولی فقیه پس معرکه خواهد بود، و دیگر کسی برای او و برای عربده کشی‌هایش تره خرد نخواهد کرد و هیبت کاذیش فرو خواهد ریخت.

برای عملی کردن چنین طرح هایی بهترین گزینه برای ولی فقیه حماس می‌باشد، و برای چنین روزهایی است که خامنه‌ای پول نفت و مالیات شهروندان ایرانی را خرج مزدورانش از قبیل حماس، حزب الله لبنان و دیگر گروههای تروریستی می‌کند.

اگر امروز غزه در اتش می‌سوزد، قطعا به این دلیل است که ولی فقیه و پاسدارانش برای برهم زدن ثبات و ارامش در ان منطقه از جهان نقشه کشیدند.

در این میان اسرائیل هم بی تقصیر نبوده است و ضمن نقض اشکار تعهدات مشخصی که در رابطه پیمان اسلو بر عهده دارد، از قبیل توقف شهرک سازی و وضعیت بیت المقدس و… باعث گردیده است که گروههای بنیادگرا و مزدور میدان مانور بیشتری پیدا کنند و در این میان نیروهای افراطی اسرائیلی هم در کشاندن بحران به نقطه بی بازگشت بی تاثیر بنودند.

شکی نیست که حماس با مزدوری برای ملایان ارمغانی جز تنش افرینی، جنگ و خونریزی برای مردم غزه و فلسطینیان به همراه نخواهد داشت.

موضوع مزدوری گروههای تروریستی همچون حزب الله لبنان، حماس و… برای جمهوری اسلامی نیازی به اثبات ندارد و رهبرانشان به طور علنی و بدون هیچ شرم و ازرمی در جلوی دوربین‌های تلویزیون‌ها به ان اذعان و اعتراف می‌کنند.

صالح العاروری یکی از معاونان اسماعیل هنیه در پی دیداری که از ایران داشت در مصاحبه‌ای می‌گوید: جمهوری اسلامی ابراز امادگی عملی کرده است که به رغم تحریم هایی که علیه ایران وجود دارد، هر گونه کمک به حماس را ارائه دهد.

موسی ابومرزوق رئیس دفتر روابط بین المللی حماس در مصاحبه با خبرگزاری روسی اسپوتنیک اطهار داشت: روابط ما با ایران در بهترین حالت خود قرار دارد و روابط مستکمی با ایران داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر اسماعیل هنیه رهبر حماس طی تماس تلفنی و ضمن ارائه گزارشی از اخرین تحولات میدانی در فلسطین گفت: به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس از کلیه حمایت‌های بی دریغ جمهوری اسلامی تشکر می‌کنم.

اما صحبت‌های محمود الزهار از همه بی پرده تر و جنجالی تر می‌باشد. الزهار عضو ارشد حماس در گفتگو با شبکه العالم می‌گوید: پس از گرفتن پست وزارت خارجه در سال ۲۰۰۶ در راس هیئتی به ایران رفتم و با چند مقام عالی رتبه ایرانی و منجمله قاسم سلیمانی دیدار داشتم.

الزهار ادامه می‌دهد در سفرش به ایران با محمود احمدی نژاد رئیس جمهور وقت دیدار داشته و درخواست هایی را مطرح می‌کند، احمدی نژاد او را به قاسم سلیمانی ارجاع می‌دهد و محمود الزهار در دیداری با سلیمانی مشکل عدم پرداخت حقوق کارمندان غزه و خدمات اجتماعی و کمک هایی که باید به مردم عزه داده می‌شد را مطرح می‌کند.

این مقام حماس در ادامه می‌افزاید که در روز اخر وقتی که هیئت ما می‌خواست تهران را ترک کند، قاسم سلیمانی با ۹ چمدان پول هر کدام به وزن ۴۰ کیلو گرم که در مجموع ۲۲ میلیون دلار می‌شد برای خداخافظی با ما به فرودگاه می‌اید و می‌گوید بدلیل محدودیت وزن بار بیشتر از این مقدار نمی‌توانست بیاورد.

واقعیت این است که اسرائیل اگر عزم جنگ جدی با حماس می‌داشت با توجه به قدرت اطلاعاتی، نظامی، عملیاتی و… که دارد براحتی می‌تواند در عرض مدت کوتاهی کلیه کادر رهبری حماس و افراد ان را که برای اسرائیل چندان ناشناخته هم نیستند را حذف کرده و کل ساختار حماس را متلاشی کند. اما اسرائیل و بخصوص افراط گرایان یهودی از وجود حماس بیش از نبود ان سود می‌برند، وجود حماس به اسرائیل امکان می‌دهد که از اجرای پیمان اسلو طفره برود، شهرک‌های یهودی نشین را توسعه دهد، بیت المقدس را پعنوان پایتخت داشته باشد و مهمتر اینکه عملکرد حماس برای اسرائیل سمپاتی و مشروعیت می‌اورد و این یعنی که دو طرف جنگ مثل هم و از یک جنس هستند و تنها بی گناه در این میان مردم فلسطین و با تفاوت بسیار، مردم اسرائیل هستند.

کاوه ال حمودی

Kaveh179@gmail.com

 

 

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)