capture

مسئولین اتحادیه دانشجویی توصیه کرده اند که دانشجویان دانشگاه آکسفورد باید یکدیگر را با استفاده از ضمیرهای جنسیت جنثی مانند “ze” به جای “he” یا “she” معرفی کنند.

جزوه توزیع شده توسط این اتحادیه گفت که آنها امیدوار بودند این حرکت از احساس آزار و اذیت دانشجویان  دگرجنس گونه به دلیل استفاده از ضمیرهای اشتباه جلوگیری کند و  تبعیض را کاهش می دهد.

استفاده عمدی از ضمیر اشتباه برای فردی دگرجنس گونه یک جرم تحت قانون رفتاری دانشگاه است.

امید است که استفاده از “ze” ممکن است همچنین در سخنرانی ها و سمینارها مانند جامعه به کار برده شود.

“پیتر تاچل” مبارز  حقوق بشر و فعال  دگرباشان از این نظریه استقبال نمود و افزود که :”این مساله درباره به لحاظ سیاسی درست نیست”.?????

او به روزنامه  تایمز گفت :”این مساله درباره احترام به حقوق دیگران است تا خودشان را نه به عنوان مرد و نه زن معرفی می کنند.”

ضمیرهای جنسیت خنثی مانند “xe” و “ze” از پیش در  دانشگاه تنسی  ایالات متحده بطور معمول استفاده شده اند و این تابستان انجمن مدرسه های شبانه روزی راهنمایی هایی برای معلمان صادر نمودند تا با خطاب دانش آموزان دگرجنس گونه به عنوان “zie” از جرم جلوگیری کنند.

روزنامه تایمز گزارش داد که  دانشگاه کمبریج نیز همین مسیر را در پیش گرفته است.

سوفی باک، مسئول رفاه در اتحادیه دانشجویان گفت :”رویدادها با یک سخنران آغاز می شود که خودشان را با استفاده از یک ضمیر خنثی معرفی می کند. این بخشی از تلاش و مبارزه است تا این اتحاد را میان بخشی کند.”

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

‏‎ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

‏‎وب سایت ما:

‏‎‏http://dharmamartia.org

‏‎صفحه خبر وب سایت :

‏‎‏http://dmblog.dharmamartia.org/ home

اینستاگرام ما:

‏dharma martia

توییتر ما:

‏@DharmaMartia

‏‎کانال تلگرام ما:

‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia

‏‎همکاران ما:

‏‎‏رسانه همیاری:

‏‎‏http://media.hamyaari.ca

‏‎‏سایت خودنویس:

‏‎‏www.Khodnevis.org

‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:

www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

سایت پلنت ترنسجندر:

‏www.planettransgender.com

‏‎منبع :

http://www.independent.co.uk/student/news/oxford-university-students-gender-neutral-pronouns-peter-tatchell-student-union-ze-xe-a7470196.html?cmpid=facebook-post

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com