20

هیلاری کلینتون طرحی را بنا نهاد تا با زورگویی و قلدری در مدرسه ها مبارزه کند. این طرح که با عنوان “بهتر از زورگویی” روز پنج شنبه در وبسایت کمپین انتخاباتی کلینتون منتشر شد، زورگویی را یک بحران جدی خواند و توجه را بویژه به مساله “تعصب” به سمت جوانان در جوامع آسیب پذیر معطوف نمود.

این طرح بیان می کند :”کودکان دارای ناتوانی به دلیل تفاوت های مشاهده شده شان مورد تمسخر واقع می شوند.”

“دانش آموزان مسلمان و دگرباش به دلیل کسی که هستند یا کسی که می پرستند، مورد هدف قرار می گیرند. کودکان لاتین تبار و مهاجر تلویزیون را روشن می کنند و به آنها گفته می شود که به اینجا تعلق ندارند. هنگامی که تعصب بر کودکان ما تاثیر می گذارد و خود را به شکل قلدری آشکار می سازد، ما باید اقدام کنیم.”

این طرح پیشنهادی ۵٠٠ میلیون دلار در ایالت ها سرمایه گذاری می شود تا یک استراتژی ضد قلدری را گسترش دهد که از لیستی از الویت های ملی حمایت می کند. این الویت ها شامل گسترش قوانین ضد قلدری، سرمایه گذاری در برنامه های بهداشت رفتاری، مهار مزاحمت سایبری، حمایت از مربیان با آموزش و منابع، و تامین خدمات سلامت و بهداشت روانی برای قربانیان سواستفاده می باشد.

این طرح همچنین وعده می دهد که کلینتون به عنوان رییس جمهور، دست به اقدام فدرال خواهد زد. که شامل کمک به تصویب قانون بهبود مدارس امن که دستورالعمل های مدارس را تغییر می دهد که این دستورالعمل های رفتاری قلدری بر مبنای نژاد، دین، جنسیت، ناتوانی، ملیت، گرایش جنسی و هویت جنسی را منع می کند.

جوانان دگرباش به مراتب بیشتر احتمال دارد که قلدری را تجربه کنند. نظرسنجی اخیر از مرکز کنترل بیماری ها و پیشگیری نشان می دهد که ٣۴ درصد جوانان دگرباش در مقایسه با ١٩ درصد پاسخ دهندگان دگرجنس گونه در مدرسه مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند.

بدین ترتیب، ٢٨ درصد جوانان دگرباش در مقایسه ١۴ درصد جوانان دگرجنس گونه مزاحمت سایبری را تجربه می کنند. اتحادیه آموزش ملی گزارش می دهد که از زمانی که دونالدترامپ کمپین انتخاباتی اش را آغاز نمود، قلدری افزایش پیدا کرده است. اعضای اتحادیه آموزگاران کودکان مشاهده نموده اند که کودکان خواستار اخراج کودکان دیگر شدند و اظهارهایی بیان نمودند که انعکاس الفاظ نژادپرستانه، تبعیض جنسیتی و ضد مهاجر جمهوری خواهان بود.

در ٢٠ اکتبر، کلینتون در رویداد سالانه “روز روان” شرکت نمود که این روز به زورگویی علیه جوانان دگرباش توجه دارد. کلینتون در حمایت از این روز یک نسخه از لوگوی کمپین انتخاباتی اش را بنفش نمود، و همراه با آن یک پیام با اشاره به ترامپ ارسال نمود. او گفت :”در این “روز روان” بیایید برای جوانان دگرباش ایستادگی کنیم و یک پیام روشن به تمامی فرزندانمان ارسال کنیم : در پایان، قلدرها و زورگوها همیشه بازنده اند”

این پیام در یک تبلیغ جدید طنین انداز شد که توسط کمپین انتخاباتی کلینتون در ارتباط با طرح “بهتر از زورگویی” منتشر شد. این ویدیو، فرد جوانی را به نام “برایس” نشان می دهد که در گذشته به دلیل بیماری دیستروفی ماهیچه‌ای مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود.

او تجربه های خود را بازگو می کرد که مشاهده نمود ترامپ یک گزارشگر معلول را در تلویزیون مسخره می کند. او گفت :”من زورگوها را در زندگی ام نمی خواهم، و بویژه نمی خواهم فردی زورگو در کاخ سفید باشد.”

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

فیس بوک ما:
‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:
‏http://dharmamartia.org
صفحه خبر وبسایت :
‏http://dmblog.dharmamartia.org/#home
کانال تلگرام ما:
‏https://telegram.me/DharmaMartia
همکاران ما:
‏http://media.hamyaari.ca
‏www.Khodnevis.org
‏‎منبع :

http://www.advocate.com/politicians/2016/10/27/hillary-clinton-has-500-million-plan-fight-bullying

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com