بنا به اخبار رسیده محمود فضلی فعال مدنی شناخته شده حرکت ملی آزربایجان روز دوشنبه در مقابل درب منزل خویش توسط مامورین امنیتی بازداشت گردیده است.

به گزارش آذوح ایشان پس از چندین ساعت با برقراری تماس تلفنی کوتاه با خانواده ی خود از انتقال به بازداشتگاه وزارت اطلاعات در تبریز خبر داده اند.

گفتنی است محمود فضلی دوم شهریور سال نود در تبریز به همراه سی تن از فعالین ملی و مدنی آزربایجان در قوم تپه تبریز که برای چاره اندیشی و تبادل افکار جهت پیشگیری از خشک شدن دریاچه اورمیه در منزل عوض پور گرد هم آمده بودند با یورش مامورین امنیتی دستگیر شده بود.

شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز وی را به همراه ۱۰ تن دیگر از فعالین ملی آذربایجان به اتهام مشارکت در اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، هر کدام به دو سال حبس تعزیری محکوم کرد.

این فعال آذربایجانی طی سال های۸۱ ، ۸۲ و۸۴ دستگیر و ماه ها در بازداشتگاه های نهاد های امنیتی به سر برده است. همچنین آقای فضلی گذراندن ۶ ماه حبس تعزیری را در سال۸۲ در پرونده ی خود دارد. مهندس فضلی در جریان اعتراضات مقابل زندان تبریز در سال ۸۷ در مورد دستگیری تعدادی از فعالین هویت طلب دانشجویی دانشگاه تبریز نیز بازداشت شده بودند.

محمود فضلی از موسسان تشکیلات جمعیت دانشگاهیان آذربایجان بود که این تشکیلات بعد از سالها فعالیت مدنی تحت فشار نهادهای نظامی و امنیتی حکومت جمهوری اسلامی به فعالیت مدنی خود خاتمه داد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com