روز پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ در پی اعتراضات سراسری معلمان و فرهنگیان که به فراخوان از قبل اعلام‌ شده توسط شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان صورت گرفت ، بیش از ۱۰۰ معلم دستگیر شدند.

معلمان در این اعتراضات ضمن رسیدگی و تحقق یافتن خواسته‌هایشان با شعار «معلم زندانی آزاد باید گردد» خواهان آزادی تمام معلمان زندانی شدند.
جمهوری اسلامی که مستأصل و درمانده از اعتراضات مردمی شده با اعمال خشونت و ضرب و شتم دست به بازداشت و دستگیری معلمین زد.
اعتراضات گسترده و توده‌ای مردم علیه گرانی و تورم در ماه‌های اخیر و خواست به زیر کشیدن حکومت اسلامی و سران رژیم سبب شد که نیروهای امنیتی و چماق‌بدستان در مقابل معترضین ایستاده و با شلیک مستقیم ،مردم را سرکوب کنند.
کارشناسان حقوق بشر در خصوص تشدید سرکوب در ایران هشدار داد و اعلام کرد طی یک ماه و نیم گذشته، پنج نفر در تظاهرات و اعتراضات کشته شده‌اند.
جمهوری اسلامی به بن‌بست رسیده و ادامه اعتراضات و اعتصابات سراسری رژیم را به سرنگونی میکشاند.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی بازداشت و دستگیری معلمان و فرهنگیان را محکوم می‌کند و خواست آزادی فوری و بدون قید و شرط معلمان را دارد.

در آستانه روز جهانی در حمایت از زندانیان سیاسی، بیست ژوئن برابر با سی خرداد با پیوستن و شرکت در تحصنها و حرکات اعتراضی اعلام شده در کشورهای کانادا، هلند، سوئد و آلمان صدای اعتراض به سرکوب بی سابقه و بازداشت معلمان با خواست آزادی بدون قید و شرط آنان باشیم.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
۲۷ خرداد ۱۴۰۱
۱۷ ژوئن ۲۰۲۲

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)