طی هفته گذشته، حکم اعدام برای ۷ زندانی سنی مذهب به نام های داوود عبداللهی، کامران شیخه، انور خضری، فرهاد سلیمی، ایوب کریمی، قاسم آبسته و خسرو بشارت صادر و به آنان ابلاغ شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، داوود عبداللهی، کامران شیخه، انور خضری، فرهاد سلیمی، ایوب کریمی، قاسم آبسته و خسرو بشارت، پس از هفت سال بلاتکلیفی، از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی»، «تبلیغ علیه نظام»، «عضویت در گروه‌های سلفی»، «افساد فی‌الارض» و «محاربه» به اعدام محکوم شدند. این درحالی است که این شهروندان سنی مذهب تمامی اتهامات وارده را رد کرده و اعلام داشته اند که تنها به دلیل تبلیغ دین و فعالیت های مذهبی بازداشت شده اند.

این زندانیان در طول زمان رسیدگی به پرونده ابتدا متهم به قتل یک سرباز شده و بعدا این اتهامات به شرکت در بمب گذاری تغییر پیدا کرده است.

گفتنی است که آخرین جلسه دادگاه این زندانیان اسفندماه سال ۹۴ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، بدون حضور وکیل تعیینی، برگزار شده بود.

این ۷ شهروند مهابادی، در تاریخ ۱۶ آذرماه سال ۸۸ توسط نیروه های امنیتی بازداشت و به مدت ۸ ماه در بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه تحت بازجویی قرار گرفتند. این زندانیان سپس به زندان اوین تهران منتقل شده و به مدت شش ماه در بندهای ۲۴۰ ، ۲۰۹ و ۳۵۰ زندان اوین به سر بردند.

در ۲۵ فروردین ماه سال ۹۱ ،این ۷ زندانی سنی مذهب به زندان رجایی شهر کرج منتقل گشته و هم اکنون در هفتمین سال حبس، همراه با ۲۷ زندانی سنی مذهب محکوم به اعدام دیگر، در زندان رجایی شهر نگهداری می شوند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com