آزار و اذیت مقامات امنیتی، پس از آزادی از زندان، تنها شامل خود زندانی نمی‌شود بلکه در برخی از موارد، خانواده‌های آنان نیز تحت آزار و اذیت قرار گرفته‌اند. بعضی از مصاحبه‌شوندگان شهادت داده‌اند که چه در زمانی که بازداشت بوده‌اند و چه پس از آن، بازجویان سعی در القای این موضوع به خانواده‌های‌شان، به خصوص اعضای مذکر خانواده داشته‌اند که زن زندانی، از نظر اخلاقی، منحرف و”فاسد” است.

Untitled-1398
روژین محمدی می گوید: « بابای من آدم مذهبی خشک نیست ولی خب مذهبی است و یک دختر دارد و دخترش سیندلاری باباش است، با تمام مردسالاری‌ای که داشت باز خیلی احترام برای من قائل بود…. یکی از چیزهایی که بابام را باهاش اذیت می‌کردند، زنگ می‌زدند به بابام، بهش می‌گفتند که دخترت را سالم می‌خواهی یا مثلا مرده. دخترت را سالم می خواهی یا… حالا بابای من دقیقا به من نمی‌گفت چی گفته‌ند، فلانش می‌کنیم. این اصطلاحی بود که بابام جلوی من استفاده می‌کرد…]یا مثلا[ من سیگار می‌کشیدم، می گفتم بابام می‌داند. گفتند خانواده‌ات می دانند؟ گفتم آره می‌دانند. ولی خب بابام نمی‌دانست، این‌ها بهش گفتند من سیگار می‌کشم…»

منبع: کتاب جنایت بی‌عقوبت-شکنجه و خشونت جنسی علیه زندانیان زن در دهه ۷٠ و ۸٠-انتشارات عدالت برای ایران ١٣۹٢
برای دریافت فایل پی دی اف کتاب اینجا را کلیک کنید
کانال تلگرام عدالت برای ایران را دنبال کنید

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com