Mohammad-Ali-Taheri-Halgheh-News-2

در پی اعتصاب غذای محمد علی طاهری و عدم توجه مسوولین به وضعیت وی ، شیرین عبادی – برنده نوبل صلح از همگان خواسته که بی تفاوت از کنار پرونده محمد علی طاهری نگذشته و در این شرایط دشوار او و خانواده اش را تنها نگذارند. متن کامل نوشته برنده نوبل صلح به شرح زیر است:

 

آ‌‌ی آدمها…

محمد علی‌ طاهری بنیان گذار عرفان حلقه در آستانه مرگ است.

دادخواهی وی، ناله‌های مادر، استمداد اعضای خانواده، فریاد طرفداران و پیروان، و همچنین اعتراضاتبین المللی هیچ کدام درترازوی سنگی‌ عدالت قوه قضاییه ایران موثر نیفتاده است و در نتیجه محمد علی‌ طاهری مجبور به اعتصاب غذا شده که هم اکنون بیش از چهل روز از اعتصاب غذای او می‌‌گذرد. تلاش دوستان و وکلای وی برای پایان دادن به اعتصاب غذا هنوز به جائی نرسیده و سایه شوم مرگ هر لحظه به وی نزدیک‌تر می‌‌شود. متاسفانه اطلاعات نادرستی که در مورد محمد علی‌ طاهری در برخی‌ از سایت‌ها و خبر گزاری‌ها داخلی‌ و خارجی‌- لّه‌ یا علیه وی- منتشر شده، باعث کاهش حساسیت افکار عمومی‌ در سطح ملی‌ و بین المللی شده است.

او را متهم به اعمال منافی عفت می‌‌کنند که دروغی است بی‌ شرمانه و برای سرپوش گذاشتن بر حکم غیر عادلانه بی‌ دادگاهی که وی را به جرم داشتن عقیده محکوم به مرگ کرده است.

او را متهم به خروج از اسلام و ارتداد می‌‌کنند، در حالیکه وی مکرراً خود را مسلمان معرفی‌ و شهادتین را که تنها معیار اصلی‌ پذیرش اسلام است بار‌ها بر زبان جاری کرده.

او را مخل امنیت عمومی و موجب اغفال جوانان می‌‌نامند، در حالیکه صد‌ها نفر از پیروانش بار‌ها در مقابل ساختمان دادگاه برای آزادی وی تجمع کرده‌اند که هم اکنون تعدادی از آنان نیز به همین دلیل در زندان بسر می‌‌برند.

محمد علی‌ طاهری را متهم به بیان مطالبی‌ می‌‌کنند که در هیچ یک از کتاب‌ها و نوشته‌های وی نیست و خود نیز منکر آن‌ سخنان است.

پس علت صدور حکم اعدام برای محمد علی‌ طاهری چیست؟

حکومتی که خود را ضعیف می‌‌پندارد و پایه‌های قدرتش به خاطر گسترش فساد اداری، ازدیاد فقر و استمرار نقض حقوق بشر و… لرزان شده است از هر مرام یا فردی که طرفدرانی دارد می‌‌ترسد و آن‌ را دشمن بالقوه خود می‌‌داند و از این رو شاهد صدور احکامی چون بیست سال زندان برای هفت تن از رهبران بهایی و همچنین حبس خانگی میر حسین موسوی و کروبی بدون هیچ نوع محاکمه و تفهیم اتهامی هستیم.

متاسفانه در سنوات اخیرمتعدد و بی‌ شماری از چنین تصمیمات غیر عادلانه‌ای وجود دارد که لزوم رسیدگی و تجدید نظر در آن‌ انکار ناپذیر است اما وضعیت محمد علی‌ طاهری به خاطر ادامه اعتصاب غذا بسیار خطرناک شده است.

آ‌‌ی آدمها…

بی‌ تفاوت از کنار پرونده محمد علی‌ طاهری نگذرید. خواب آرام بر ما حرام اگر در فکر چاره نباشیم.

شیرین عبادی

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com