اشتباه
پذیرفتن اینکه اشتباه کرده‌اید، نشان دهنده این است که اکنون عاقل‌تر از گذشته‌تان هستید..
The fact that you admit your mistakes is the indication that you have grown wiser than before.

دیوان عالی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که همجنس‌گرایان بنا به قانون اساسی این کشور از حق برابری قانونی برخوردارند و ممنوع اعلام کردن ازدواج همجنس‌گرایان در هر ایالتی که چنین کند، غیرقانونی است. به این ترتیب زوج‌های همجنس‌گرا در سراسر آمریکا اکنون آزادانه میتوانند ازدواج خود را به طور قانونی به ثبت برسانند.
بیایید یک جامعه کوچک همانند محل کار خود را در نظر بگیریم که در آنجا شما با عقاید و اخلاقیات متفاوت در کنار همکارانتان با همین تفاوت های افکاری و نظری کار میکنید و خود شما میدانید که در نبود شما افرادی در مورد شما صحبت میکنند منظور این است عده ای با شما موافق یا مخالف هستند ، عده ای از شما خوششان می اید و عده ای هم بر عکس از شما متنفرند و همه میدانند که با هم تفاوت فکری و اخلاقی دارند کار میکنید و در یک راستا همکاری میکنید جهت پیش برد شغلی / جدای این که این مشکلات و روابط بین شما و همکارانتان به همه چیز صدمه میزند و باعث کند شدن و کیفیت روند همکاری و شغلی شما میشود. ایا جامعه بزرگتر و جوامع مختلفی که در یک کشور زندگی میکنند این طور نیست ؟ حال قانونی کردن ازدواج همجنسگرایان را مورد بحث قرار دهید و جایگزین محل کارتان کنید؛ این قانون مخالف و موافقت هایی را هم به دنبال داشته است اما این پیروزی نه تنها صدمه ای به اصول خانواده ها و جوامع مختلف نمیزند بلکه موجب مشخص شدن هویت افراد میگردد چرا که یک فرد همجنسگرا میتواند به راحتی و به دور از خلع و خجالت و پنهان کاری و دروغ با دیگر جوامع ارتباط بر قرار کند و در روند زندگی و اطرافیانش و یا حتی همکارانش بهتر و با قدرت تر به احدافش برسد و فردی فعال تر و موفق تر برای جامعه اش باشد. واقعیت و تخیل از هم متمایز هستند اما تا تخیل نباشد و افکار و فانتزی هایی در افکارمان وجود نداشت به واقعیتی نمیرسیدیم.
این یک تصمیم بزرگ و احترام به جوامع انسانی به شمار میرود و أمریکا قدم بزرگی در این راستا برداشته است و باعث شد حداقل افراد و مردمان دیگر جوامع هم برای فقط و فقط چند ثانیه ای به این موضوع و حق برابری و انسانی تفکر کنند هر چند که شاید مورد قبول انها نباشد و حداقل این مسئله این است که به شکل یک تبلیغات گسترده و اثر گذار توانست عمل کند.
هم اکنون ما جوامع ایرانی :
حالا می‌دانیم پرچم شش رنگ برای هرکدام از ما معنای متفاوتی از برابری دارد و رنگین‌کمانی‌ بودن از نظر نزدیک‌ترین دوستان‌مان هم‌چنان محکوم به در اقلیت ماندن است.
تاریخ به ما نشان داده که برابری همیشه بر تبعیض پیروز می‌شود؛ دیر یا زود. این روزها فرصتی بود برای رنگین‌کمانی‌های ایرانی که خود را عضوی از جامعه بزرگ رنگین کمانی‌های دنیا ببینند و از رفع یکی از مظاهر تبعیض در جایی دیگر از کره زمین شاد باشند. اما این فرصت بی‌تردید زمانی هم برای درک طول و عرض و سختی و آسانی راهی است که برای رسیدن به برابری در ایران پیش روی ما قرار دارد..من هم به عنوان یک همجنسگرا و یا یکی از موجودات این کره خاکی معتقدم که ازادی و برابری در هر زمینه ای و نه تنها من و جامعه ای که در ان زندگی میکنم بلکه در تمامی موضوعات و جوامع مختلف پیروز میشود: امید به فردایی بهتر و نه فردایی که حاصل تخیل پردازی غلط باشد.

محمد الف / شیراز

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com