khamen

سایت بصیرت وابسته به سپاه پاسداران در یادداشتی تحلیلی با عنوان ” شبکه های اجتماعی؛ ترفندی برای تهدید امنیت ملی ” ضمنفتنه گر خواندن اصلاح طلبها  ،به شدت شبکه های اجتماعی ، دانشگاهها و اصلاح طلب ها را مورد حمله قرار داده است .

 

به عقیده نویسنده با توجه به ” روی کار آمدن مدیرانی از جنس فتنه و اصلاح طلب در دانشگاههای کشور” دانشگاهها و شبکه های اجتماعی “تهدید و آسیبی برای امنیت ملی ” هستند زیرا “در گذشته اگر به تعداد بالایی باید اعلامیه و فراخوان های اعتراضی چاپ می شد الان در شبکه های اجتماعی توییتر،وایبر و… با فشردن یک دکمه هزاران اعلامیه و فراخوان به دست دانشجویان خواهد رسید.”

 

این سایت از اینکه ” ارتباط تنگاتنگ دانشجویان در دانشگاه و به ویژه در خوابگاه ها با یکدیگر توسط این شبکه های اجتماعی امکان سازماندهی و بسیج آنها را فراهم می کند” به شدت ابراز نگرانی می کند و در توضیح آن می نویسد: ” این آسیب پذیری امنیت ملی با در اختیار داشتن و هدایت وزارت خانه های علوم و ارشاد اسلامی توسط جریانات اصلاح طلبان، برانداز و فتنه گر، تبدیل به “تهدید امنیت ملی” می گردد چرا که تساهل سیاسی و فرهنگی که برآمده از نیات و ایدئولوژی سیاسی این جریانات است باعث می شود که از این ظرفیت برای ایجاد فشار به نظام و حاکمیت استفاده کنند.”

این یادداشت ،زاکربرگ مدیر فیس بوک را موثرترین فرد برای صهیونیستها می داند و می نویسد :

 

” با مرور حوادثی تلخ در دانشگاههای ما در زمان دولت اصلاح طلب و فتنه ۸۸ از جمله ماجرای کوی دانشگاه ۷۸ ، ماجرای درگیری های خوابگاه دانشگاه علامه در سال ۸۲ و ماجرای تلخ کوی دانشگاه در فتنه ۸۸ می توان به این نتیجه رسید که اگر آن زمانها چنین تکنولوژی در اختیار گروه برانداز می بود ابعاد این آسیبها چندین برابر می شد. به عنوان مثال شبکه اجتماعی فیس بوک به قدری مهم تلقی می شود که پرز رییس پیشین رژیم صهیونیستی آن را بهترین ابزار برای تغییرات اجتماعی به سبک اسراییل دانست یا زاکربرگ مدیر این شبکه جز تاثیرگذارترین افراد صهیونیست محسوب می شود.”

 

نویسنده یادداشت با اشاره به مواردی “همچون قتل ندا آقا سلطان، جنجال بورسیه های دانشگاهی، تجمع و اعتراض معلمان، حادثه اسید پاشی اصفهان، حادثه هتل مهاباد، اعتراضات مربوط به مسابقه فینال لیگ برتر در تبریز و ..” همگی را “تاکتیک کشورهای حریف و معاندان داخلی برای رودررو کردن اقشاری از مردم با نظام اسلامی و ایجاد حرکات اعتراضی ” قلمداد کرده است و هشدار می دهد که :

 

” دانشگاههای کشور هم بدلیل برخورداری از ظرفیت نهادی و بویژه ظرفیت سازمانی و عینی خود و نهایتا به دلیل در اختیار داشتن و هدایت وزارتخانه های علوم و ارشاد توسط جریانات اصلاح طلبان حساسترین و عملیاتی ترین مکان ممکن برای تحقق مداوم این تاکتیک و ایجاد چالشهای مستمر برای نظام سیاسی می باشد. بعنوان مثال می توان به مواردی همچون همایشهای برگزار شده در مناسبت های دانشگاهی در دولت یازدهم با حضور عناصر برجسته جریانات اصلاح طلب و فتنه گر و سردادن شعارهای هنجار شکن و .. نام برد. وقتی وضعیتی از مرحله آسیب پذیری و تهدید عبور کند و به مرحله آسیب برسد متاسفانه کار خاصی نمی توان انجام داد.”

 

نویسنده در پایان ” ایجاد شبکه های اجتماعی و سایبری موازی” و تقویت نهادهای سرکوب در دانشگاهها یعنی ” بسیج دانشجویی، نهاد نمایندگی ولی فقیه و کانون های قرآنی ” را برای مقابله با تهدید دانشگاه و شبکه های اجتماعی امری الزامی دانسته است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com