انصار حزب الله استان گلستان در بیانیه ای«هشدار» داده که در صورت سخنرانی حجج اسلام «سیدحسن خمینی» یا «علی اکبر ناطق نوری» در مراسم «یادبود قربانیان سقوط هواپیمای یاک ۴۰»، حادثه‌ای مانند حادثه شیراز را در استان گلستان تکرار خواهد کرد.

به گزارش «سحام» یک وب‌سایت‌ محلی دراستان گلستان هشداری را منتشر کرده است که براساس آن، انصار حزب الله گلستان از فرماندار، شورای شهر گرگان و شهردار مرکز استان خواسته نسبت به لغو مراسم «گرامی‌داشت قربانیان سقوط هواپیمای یاک-۴۰» که درآستانه دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود، ممانعت به عمل آید، درغیراین‌صورت «خون شهدای جنگ تحمیلی پایمال» و«حوادثی مانند حادثه شیراز به وجود می‌آید».

به گزارش «سحام»، متن این بیانیه به شرح زیر است:

طبق شنیده‌ها گویا قرار است برای یادواره مرحومان حادثه سقوط هواپیمای یاک ۴۰ که درآن تعدادی از نمایندگان استان گلستان رحلت کردند، حجت الاسلام ناطق نوری یا سید حسن خمینی سخنرانی نمایند.
به همین خاطر به شورای شهر گرگان و شهردار مرکز استان و بانیان این مراسم هشدار می دهیم که مبادا کاری کنند مجلسی درنظام جمهوری اسلامی مهیا شود تا مثل سال گذشته علی مطهری بیاید و بگوید که رهبری هم قابل نقد است و می توان ولایت فقیه را هم نقد کرد.

با توجه به نزدیک بودن به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سال جدید و شائبه انتخاباتی بودن این یادواره از حضور چهره‌هایی که قصد حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری را دارند خودداری شود تا هم‌چنان همگان به قانون اساسی به عنوان میثاق خون شهدا پای‌بند بمانند.

لذا از فرماندار جبهه رفته و ایثارگر گرگان دکتر یحیی خاکی می‌خواهیم تا با نگاهی بی طرفانه قضایا را رصد کند و نگذارد از پول بیت المال یادواره ای برگزار شود که پلی برای پرتاب سیاسیون باشد و خون شهدای جنگ تحمیلی پایمال گردد.

انصار حزب الله گلستان تا روز یادواره تمامی حرکات را رصد می‌کند و به بانیان مراسم هشدار می دهد که همانند شعار دولت اعتدال در مسیر قانون وعدالت حرکت کنند و فضایی را فراهم نکنند تا حوادثی چون شیراز بوجود بیاید.

این تهدید درحالی صورت گرفته است که مشخص نیست مسئولان انتظامی و امنیتی در جمهوری اسلامی ایران به چه وظایفی اشتغال دارند؛ به طوری‌که یک گروه معدود چماق‌دار و مسلح به خود اجازه می‌دهد چنین بی محابا و هتاکانه مقامات رسمی کشور و شخصیت‌های برجسته نظام و یادگار مکرم امام خمینی(ره) را مورد تهدید و هشدار خود قرار دهد.

ادعای انتخاباتی بودن مراسم شهدای یاک چهل توهمی بیش نیست

به گزارش«سحام» به نقل از گرگان خبر، حامد صمدلویی، تحلیل‌گر و دکترای علوم سیاسی در مورد این بیانیه نوشته است: بیانیه انصار حزب الله شاخه استان گلستان درآستانه چهاردهمین سالگرد شهادت نمایندگان فقید مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی نقطه اوج و یا به بیان صریح‌تر نقطه جوش افراط گرایی را به نمایش می‌گذارد. صدر تا ذیل این بیانیه با ادبیات تهدیدآمیز درآمیخته شده و تلویحا خبط عده ای ضد قانون در شیراز نیز مورد تایید قرار گرفته است.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان گلستان که از تشکل‌های فعال انقلابی و سیاسی در استان می باشد در یک سنت حسنه، طبق سنوات گذشته به پاس قدردانی از مجاهدت‌های نمایندگان فقید استان و به‌یاد شهید دکتر قندهاری و شهید مهندس هزارجریبی با محوریت نماینده ولی فقیه دراستان حضرت آیت الله نورمفیدی و حضور خانواده‌های معظم شهدای یاک ۴۰ که البته با استقبال پرشور شهروندان گرگانی نیز همراه است، مراسمی را برگزار می‌کند که دراین مراسم عموما از شخصیت‌های کشوری برای سخنرانی دعوت می شود.

به واسطه حضور حاج علی کلاتی در شورای اسلامی شهر گرگان هر ساله مصوبه ای از طرف وی برای بزرگ‌داشت شهدای یاک ۴۰ به شورا پیشنهاد می شود و خوشبختانه با اکثریت آرای منتخبین مردم گرگان در پارلمان شهری تصویب نیز می شود و طبیعی است که مصوبات شورای اسلامی با هیچ‌یک از اصول و آیین نامه‌های مرتبط تضادی نداشته و همگان موظف به تمکین به تصمیمات قانونی هستند.

یادواره شهدای یاک ۴۰ سیزده سال است که بدون وقفه هر ساله برگزار شده و با توجه به اراده ای که از شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان گلستان دیده می شود همواره برگزار خواهد شد اما نکته قابل توجه در بیانیه انصار حزب الله شاخه استان دراین نکته نهفته است که آن‌ها گویا فراموش کرده اند از سال ۸۰ تاکنون یک دوره انتخابات خبرگان رهبری(دور چهارم)، چهار دوره انتخابات ریاست جمهوری(هشتم، نهم، دهم و یازدهم)، سه دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی(هفتم، هشتم و نهم) و سه دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا(دوم، سوم، چهارم) در کشور و به تبع آن در استان گلستان برگزار شده است بنابراین ادعای آن‌ها مبنی برانتخاباتی بودن این مراسم توهمی بیش نیست.

انصار حزب الله دفاع از ارزش‌ها و در راس آن‌ها تبعیت محض از اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه را در مرام‌نامه خود آورده، اما قابل تامل است که چرا شاخه این تشکل دراستان گلستان یادبود شهدا و سخنرانان احتمالی این مراسم یعنی مسئول گروه بازرسی دفتر مقام معظم رهبری(حجت الاسلام ناطق نوری) و یادگار امام(آیت الله سید حسن خمینی) را بر نمی تابد.

ساده انگارانه است اگر انصار حزب الله شاخه استان گلستان تصور کند به هر بهانه ای حتی کاریکاتور واقعه شیراز درگرگان تکرار شود. چرا که تاریخ تحولات سیاسی و اجتماعی استان گلستان نشان دهنده توان‌مندی و سرافرازی نهادها و مقامات سیاسی، قضایی و امنیتی در تثبیت و بازتولید نظم و امنیت برای شهروندان و مهمانان آنان در استان است.

فضای انتقاد در کشور باز است، اگر می‌خواهند مستدل و منطقی انتقاد کنند

نماینده مردم گرگان و آق قلا در پاسخ به سوال وب‌سایت محلی سرو مبنی براین‌که آیا این بیانیه تهدید آمیز امکان پیگرد قانونی دارد، گفت: «هرکسی که بخواهد در هر نقطه ای از کشور و یا در استان رفتاری خارج از ضابطه قانونی انجام دهد، دستگاه‌های امنیتی مسئول تامین امنیت استان هستند و باید به وظیفه خود عمل کنند.»

حجت الاسلام سیدعلی طاهری گفت: «پیشنهاد من به این دوستان این است که از طریق قانونی این کار را انجام دهند. فضای انتقاد درکشور فضای باز است اگر می‌خواهند مستدل و منطقی انتقاد کنند. این‌که تهدید به یک رفتار خارج از ضابطه قانونی باشد، قطعا قابل دفاع نیست.»

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com