goodarziدکتر حبیب گودرزی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم تحقیقات فارس در سد دهکرد غرق شده است. دکتر گودرزی رتبه یک دکتری حقوق، وکیل و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم تحقیقات فارس جهت نجات جان یک کودک وارد آب شد و پس از نجات جان کودک، جان خود را از دست داد.

سدی که قرار بوده مایه حیات باشد تاکنون حیات بسیاری را گرفته است. شرایط محیطی این سد مناسب شنا نیست و هیچگونه طرحی هم برای جلوگیری از این حوادث دیده نمی‌شود.

دکتر حبیب گودرزی از دانشجویان برجسته دانشگاه تهران بود که هر سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا را در این دانشگاه تحصیل کرده بود.

 

fnv6018r38sfqvvje3kl

 

به بهانه غرق شدن دکتر حبیب گودرزی

یکی از شاگردهای ممتاز کلاسمان بود. در کلاس‌های رشته حقوق رسم بر این بود و هست که برخی شاگردهای واقعا درس‌خوان و باسواد را «دکتر کاتوزیان» صدا می‌کنند. «حبیب گودرزی»، چنین بود؛ اهل بروجرد که شهری است دانش‌پرور.

هم‌کلاسی فروتنی بود که تا آخرین بار که در دانشگاه تهران دیدمش و شبی، مهمانش بودم، همان‌گونه مانده بود. بسیاری از هم‌کلاسی‌ها یا هم‌دوره‌‌ای‌هایمان را دیده‌ام و می‌بینم که هنوز به جایی نرسیده، راه خود را از همه دوستانشان جدا می‌کنند، ولی حبیب چنین نبود. دست کم من ندیدم چنین باشد. سه دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را بی‌وقفه ادامه داد و در تهران سرگرم کار بود. چند سالی شد که از او بی‌خبر بودم تا این‌که خبر شوم و ناگهانی رسید.

دیگر «حبیب» در میان ما نیست. دو روز پیش برای نجات دادن یکی از خویشاوندانش به درون آب‌های سدّی در منطقه خودشان می‌پرد و جان او را نجات می‌دهد، ولی خود، دیگر برنمی‌گردد. جوانی کوشا، باسواد و اهل دانش زمانی پرپر شد که جامعه‌های ما به چنین آدم‌هایی زیاد نیاز دارد. نمی‌توانم چه گونه افسوسم را از نبودن این هم‌کلاسی بیان کنم.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com