در ۱۲ تیرماه سال ۱۳۶۷، کمی پیش از پایان جنگ فرسایش ایران و عراق هواپیمای مسافربری۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر  از بندر عباس به مقصد دبی در حرکت بود که با شلیک موشک هدایت شونده از ناو یواس‌اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بر فراز خلیج فارسسرنگون شد و تمامی ۲۹۰ سرنشین آن که شامل ۴۶ مسافر غیر ایرانی و ۶۶ کودک بودند، جان باختند.

طولانی شدن جنگ ایران و عراق و کشیده شدن به منطقه آبی خلیج فارس و رفت آمد کشتی های حمل نفت باعث شد که ناوگان دریایی امریکا برای محافظت از آنچه عبور کشتی های نفت کش از تنگه هرمز نامیدند وارد آبهای خلیج فارس و دریای عمان شدند. ورود آنها به این منطقه باعث شد که بسیاری از معادلات در این منطقه بهم بخورد.

در ۱۲ تیرماه در سالگرد شلیک ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری بود و خانواده و بستگان جان باختگان در مراسم یادبودی که در محل سقوط هواپیما برگزار شد حضور داشتند.

عکس ها از خبرگزاری تسنیم

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com