حسن سربخشیان

Mark-Zuckerberg-Facebook-CEO-quotesزاکربرگ: در تماس با اوباما فقط خواستم به او بگویم تا چه اندازه در باره ان اس ای(سازمان امنیت ملی ) ناراحتم.

مارک زوکربرگ در مطلبی که در فیس بوک خود منتشر کرده از ناراحتی خود در باره سیاستهای جاسوسی اینترنتی دولت اوباما نوشته است.

در این مطلب آمده است:
در حالیکه جهان پیچیده تر و دولتها در هر جا تحت فشار هستند، حقیقت در اینترنت مهمتر از هر زمان دیگر است. اینترنت فضایی است برای به اشتراک گذاشتن مسایل ما. کمک می کند به ما تا با هم ارتباط بگیریم. شانس ها را گسترش می دهد. کمک می کند تا یاد بگیریم. به ما صدا می دهد. ما را قوی تر و ایمن تر می کند زمانی که با هم هستیم.

برای اینکه اینترنت را با قدرت بیشتری نگه داریم،
ما نیاز داریم که آن را ایمن تر کنیم، بخاطر این ما در فیس بوک وقت و انرژی بیشتری می گذاریم تا فضای تمام اینترنت را ایمن کنیم.
ما زمانی که انبوه کاربران را داشته باشیم ارتباطات را پنهان می کنیم، ما از پروتکل های امن استفاده می کنیم، ما مردم را ترغیب می کنیم به استفاده از عوامل متعدد در سندیت بخشیدن به موضوعات . ما شیوه خود را در کمک به حل مسایل و مشکلات که مردم در شبکه فیس بوک ممکن است با آن مواجه شوند پی می گیریم.

اینترنت کار می کند بخاطر اینکه اغلب مردم و شرکتها رویکردی مشابه دارند. ما با هم کار می کنیم تا فضایی امن بوجود آوریم و حتی فضایی را که مردم به اشتراک می گذارند را جایی بهتر برای جهان کرده باشیم. بخاطر همین است که از گزارش دولت امریکا خیلی گیج و ناامید می شوم. وقتی مهندسین ما بصورت خستگی ناپذیر کار می کنند تا ایمنی را بالا ببرند، ما تصور می کنیم ما شما را از دست جنایتکارها در امان نگه می داریم نه از دست دولت خودمان.

دولت امریکا باید قهرمان اینترنت باشد، نه اینکه تهدیدی بر آن.
آنها (دولت امریکا) نیاز دارند به شفافیت هر چه بیشتر در باره آنچه انجام اش می دهند یا اینکه مردم بدترین حالت را خواهند پذیرفت.

من به رییس جمهور اوباما تلفن زدم و ناامیدی خودم را از خسارتی که دولت امریکا نسبت به آینده ما بکار گرفته است نشان دادم.متاسفانه بنظر می رسد راه بسیار طولانی برای اصلاح کامل در پیش رو هست.

من به رییس جمهور اوباما تلفن زدم و ناامیدی خودم را از خسارتی که دولت امریکا نسبت به آینده ما بکار گرفته است نشان دادم. متاسفانه بنظر می رسد راه بسیار طولانی برای اصلاح کامل در پیش رو هست.

بنابر این، بر عهده ما هست‌ ( همه ما) تا اینترنتی بسازیم که ما می خواهیم. با هم، می توانیم فضایی را بسازیم بزرگتر از قبل و مهمتر اینکه جهانی که بهتر از آنچه امروزه داریم ، اما ایمن و امن.

من متعهدم به اینکه اینکار را انجام دهم و شما می توانید روی فیس بوک و بخش مربوط به ما حساب کنید.

Screen shot 2014-03-13 at 7.43.16 PM

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com