ما به پایان رسیده ایم ؟ به پایان انسان؟ بعد از بسیار مرگ ها: مرگ خدا، مرگ رمان، مرگ اندیشه آیا انسان به مرگ خویش رسیده است که این چنین به هیچ، به مرگ می اندیشد ، انسانی که بودنش در اندیشیدنش بود. جامعه شناسان می گویند در جامعه ای که سالمندان دست به خودکشی می زنند وضعیت زندگی بحرانی است اما در جامعه ما نسلی شکل گرفته که به شدت به مرگ خودخواسته فکر می کند و جوانان و نوجوانان جامعه ایرانی که به گفته مهرداد درویش پور در گفتگو با رادیوزمانه آنها را دماسنج دگریسی های جامعه می خواند هشدار می دهد که آمار خودکشی جوانان نگران کننده است. این گفتگو را از اینجا بخوانید.

افزایش آمار خودکشی در ایران نگران کننده است و نگران کننده تر اینکه این اندیشه با این نسل همچنان می ماند تا در آینده نه چندان دور وضعیت به شکل یک بحران مهارنشدنی ظاهر شود. اینکه در پایتخت کشور روزانه ۱۵۰ نفر دست به خودکشی بزنند نشان از لایه های عمیق این فاجعه دارد که باید برای آن چاره ای اندیشید . عوامل این بحران ها را دکتر بهنام بهنوشی ، متخصص پزشک قانونی “بحران‌های روحی روانی، مشکلات اقتصادی و اجتماعی، دسترسی آسان به ابزارهای خودکشی، افزایش خشونت‌های خانگی، محدودیت‌های خانوادگی و طلاق” می داند. گزارش زمانه در این خصوص :

روزانه در تهران ۱۵۰ نفر دست به خودکشی می زنند

بارها از خودکشی ها شنیده یا خوانده ایم اما وقتی با خبر خودکشی یک نوجوان ۱۳ ساله  یا یک دختر ۱۵ ساله  و یا یک زن باردار  برخورد می کنیم با فاجعه ای عظیم تر در یک جامعه روبه رو هستیم که چون کوه یخ دو سوم آن در زیر آب است.

خبرهایی از این دست زیادند فقط کافی است یک جستجوی مختصر بزنید:

افزایش بیش از ۱۴درصدی در آذربایجان شرقی

۳۱ نفر در ۵۴ روز در میبد خودکشی کردند

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com