یکی دیگر از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری از بابت آتش زدن سطل زباله در بزرگراه اشرفی اصفهانی با اتهام محاربه مواجه شد

کانون حقوق بشر ایران، به نقل از تابناک؛ روز یکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ جلسه رسیدگی به اتهامات سه تن از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری به نامهای سهند نورمحمدزاده، علی هوشمندی فتوت و بهداد اسکندرنژاد در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب با حضور رئیس دادگاه، مستشار و نماینده دادستان برگزار شد.

بر اساس این گزارش: سهند نور محمدزاده فرزند جعفر متولد ۱۳۷۵ به «محاربه از طریق تخریب و ایجاد حریق در وسایل عمومی (سطل آشغال) به منظور اخلال در نظم و امنیت کشور و مقابله با حکومت اسلامی، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیر قانونی» متهم شد.

علی هوشمندی فتوت فرزند بایرامعلی متولد ۱۳۶۱ به «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، اخلال در نظم و آسایش و آرامش عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیر قانونی و تخریب اموال عمومی» متهم شد.

بهداد اسکندرنژاد فرزند مظفر متولد ۱۳۶۳ به «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و اخلال در نظم و آسایش و آرامش عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیر قانونی» متهم شد.

نماینده دادستان درخصوص مصادیق اتهامات فوق گفت: «متهمین مذکور جزو افرادی هستند که در تاریخ ۱۴۰۱/۰۷/۰۱ در اعتراضات شهر تهران شرکت کردند، در پی اقدامات صورت گرفته از سوی سهند نورمحمد زاده بزرگراه اشرفی اصفهانی برای مدتی مسدود شده و عبور و مرور خودروها با اخلال مواجه شده است. نورمحمدزاده با کندن نرده‌های بزرگراه، آتش زدن سطل زباله و لاستیک موجبات انسداد بزرگراه را فراهم کرده بوده.»

نماینده دادستان همچنین گفت: «همچنین علی هوشمندی فتوت اقدام به تهیه و تحویل پنج حلقه لاستیک خودرو و الکل صنعتی به سهند نور محمدزاده جهت ایجاد حریق در بزرگراه آیت الله اشرفی اصفهانی جهت انسداد مسیر خودروهای عبوری کرده و با سایر متهمین جهت آتش زدن سطل زباله مشارکت نموده است. هوشمندی در اقدامی دیگر بنر تبلیغاتی کنار بزرگراه را به آتش کشیده و در فضای مجازی علیه نظام فعالیت کرده است.»

گفتنی است اتهام محاربه از جمله اتهاماتی است که منجر به صدور احکام سنگین از جمله اعدام می شود.

در هیچکدام از این گزارشات به اسامی قاضی و دادستان اشاره ای نشده است اما رئیس شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب عموما علی مظلوم است.

شایان ذکر است پیشتر نیز جلسات دادگاه برای متهمان دیگری از اعتراضات سراسری برگزار شده و گزارش آن منتشر شده بود:

جلسه دادگاه منوچهر مهمان نواز از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری

اتهام محاربه و افساد فی الارض برای ۶ تن از معترضان بازداشت شده در تهران

ماهان صدرات مدنی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری با اتهام محاربه مواجه شد

خطر اعدام قریب الوقوع توحید درویشی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری

برگزاری جلسه دادگاه فائزه براهویی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری و صدور حکم بدوی

درباره اعتراضات سراسری

اعتراضات سراسری اخیر با جان باختن مهسا امینی آغاز شد. مهسا امینی دختر ۲۲ ساله اهل سقز، عصر روز سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ در نزدیکی ایستگاه متروی حقانی توسط گشت ارشاد و به بهانه بدحجابی بازداشت و بر اثر ضربات به سرش در بیمارستان کسری جان باخت.

این اعتراضات از همان زمان کلید خورد و تاکنون مدت ۴۴ روز است که ادامه دارد. مردم در این اعتراضات خواستار سرنگونی تمامیت نظام حاکم و برقراری امنیت و آزادی و دمکراسی هستند.

درجریان این اعتراضات تاکنون بیش از ۳۴۰نفر از جمله ۴۴کودک جان باخته و بیش از ۲۰ هزار نفر (بر اساس آمارهای حکومت) بازداشت شده اند.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)