حمله ی هفته گذشته ایران به نفتکش “ام‌‌تی مرسر استریت” متعلق به اسرائیل، در واقع زنگ خطر دیگری برای تهدیدات رژیم ایران می باشد که باید در سراسر جهان طنین انداز شود.

 

در این حمله کاپیتان رومانیایی کشتی و یک افسر امنیتی بریتانیایی کشته شدند. در همین رابطه، بنی گانتس وزیر دفاع اسرائیل روز دوشنبه دوم اوت در پارلمان این کشور گفت که رژیم ایران در طی سال گذشته مسئول دستکم پنج مورد حمله به کشتی‌های بین‌المللی بوده است.

این حمله چند روز قبل از مراسم تنفیذ ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منصوب علی خامنه ای انجام شد.

این کشتی متعلق به یک شرکت ژاپنی است و توسط شرکت زودیاک مستقر در لندن و بخشی از گروه زودیاک Eyal Ofer اسرائیلی اداره می شود. اگرچه در این بین منافع ٣ کشور هدف قرار گرفته، اما به وضوح تهدیدی دیگر برای سایر کشورهای جهان نیز محسوب می شود.

 

این کشتی نفتکش در حال حرکت از دارالسلام تانزانیا به فجیره در امارات متحده عربی بوده که در حمله هواپیمای بدون سرنشین در شمال شرقی جزیره ماسیره عمان مورد حمله قرار گرفته. در حالی که رژیم ایران مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته، اما کشور رومانی با انتشار بیانیه ای در روز دوشنبه “دوم اوت” این حمله پهبادی را به شدت محکوم، و رژیم ایران را مسئول این حمله عمدی می داند.

 

آمریکا، بریتانیا و اسرائیل نیز رژیم جمهوری اسلامی ایران را مسئول حمله به نفتکش تحت مدیریت شرکت اسرائیلی معرفی کرده‌ و گفته‌اند که با هماهنگی یکدیگر به این حمله واکنش نشان خواهند داد.

 

با وجود دو قربانی حمله ی مذکور، این حمله، این بار با حملات گذشته تفاوت دارد و به همین دلیل رژیم ایران با واکنش تند آمریکا و بریتانیا تهدید به تلافی آن روبرو شده است. رژیم ایران همچنان با اقدامات ویرانگر خود تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی به مشار می آید. با نگاهی بر سوابق رژیم و بر طبق شواهد می توان به واقعیت این امر پی بٌرد که این رژیم عامل تروریسم، ویرانی و بی ثباتی و همچنین یک تهدید در منطقه است که کل جهان را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

شرارت، گروه سازی، ترور، بمب گذاری، آدم کشی و آدم ربایی و تهدید و پولشویی در سایر کشورهای منطقه از جمله عراق و سوریه و یمن و لبنان و کشورهای واقع در آمریکای جنوبی و حتی ایالات متحده و اروپا، همگی تاکید این موضوع می باشد که جهان هرگز نباید در مقابل تهدیدات ایران سکوت کند.

 

جیمز فرانتسمان (روزنامه نگار اسرائیلی و نوسینده کتاب جنگ هواپیماهای بدون سرنشین) می گوید: ایران در سال های اخیر توسعه تسلیحاتی خود را در زمینه هواگردهای بدون سرنشین افزایش داده و دارای انواع پهپادهای بدون سرنشین با برد بیش از ١۶٠٠ کیلومتر است که قابلیت حمل موشک را دارند و می توان از آنها برای چنین حملاتی استفاده کرد.

 

وی همچنین می گوید: پهپادهای کامیکازه به سبک ایرانی، توسط حماس در غزه و حوثی های مورد حمایت ایران در یمن نیز ساخته می شوند. حوثی ها چندین بار از این پهپادها برای حمله به اهداف مورد نظر خود در عربستان استفاده کرده است.

 

رژیم جمهوری اسلامی از طریق حمایت از سازمان های تروریستی و گروه های نیابتی و شورشیانی همچون حزب الله، حماس، جهاد اسلامی فلسطین، حوثی ها و… شهروندان و همچنین منافع بسیاری از کشورهای منطقه و فراتر از آن را بصورت غیر مستقیم تهدید می کند.

 

فرانتسمان می افزاید: فناوری پهپادهای بدون سرنشین ایران اکنون یک تهدید بزرگ است. این تهدید در حال ظهور از لبنان تا سوریه و عراق تا خلیج فارس و سپس تا خلیج عمان و یمن، تا هزاران مایل به طور بالقوه کشتی ها و نیروهای ایالات متحده و بسیاری از متحدان و شرکای آن را در خطر قرار می دهد.

جهان باید در شناخت این تهدید و جدی گرفتن آن متحد شود. شاید اولین قدم ایجاد یک ائتلاف بین المللی دریایی برای تامین امنیت خلیج فارس، تنگه هرمز و شمال اقیانوس هند باشد.

 

رژیم ایران که با برنامه های خود برای تولید سلاح های هسته ای در حال پیشروی است، باید در برابر تجاوزات خود پاسخگو باشد. جهان باید بداند که این تنها جنگ با اسرائیل نیست و نمی توان از اسرائیل انتظار داشت که تهدیدات ایران را به تنهایی متوقف کند. مهمتر از همه باید به ایران نشان داده شود که در برابر چنین تهدیداتی، یک مخالفت جامع جهانی وجود دارد.

 

به همین خاطر باج دادن به این رژیم از طریق توافق هسته ای، در واقع به معنای ناامنی بیشتر چه در خشکی و چه در دریا می باشد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)