بر اساس گزارش رسیده به کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، ۵ بهمن ۱۴۰۰، محسن دریس، روز ۱۲ آذر ۱۳۹۸ بازداشت شد و تا امروز همچنان در بلاتکلیفی در زندان محبوس است. بر اساس گفته برخی منابع مطلع، به محسن دریس اتهام «محاربه» زده شده ولی پس از دو سال، هنوز به وی تفهیم اتهام نشده است.

محسن دریس ۲۹ ساله متاهل و دارای یک پسر ۵ ساله می‌باشد، وی برادر کوچکتر زندانی سیاسی عباس دریس است.

یک منبع مطلع به کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام گفت: «۱۲ آذر۹۸، سه ماشین از ماموران لباس شخصی برای بازداشت محسن اقدام کردند و او را با خود بردند.»

این منبع گفت: «ده روز پس از دستگیری محسن، چهار پنج ماشین مامور کاملا مسلح نیمه شب با وحشیگری به خانه عباس ریختند و او را هم با خود بردند. خانواده آنها تا یک ماه هیچگونه اطلاعی از این دو برادر نداشتند و حتی نمیدانستند آنها زنده‌اند یا مرده! خانواده این دو زندانی سیاسی در آن مدت تلاش زیادی برای یافتن اثر و خبری از فرزندان خود کردند، اما به نتیجه‌ای نرسیدند. تا اینکه پس از یک ماه در تماسی کوتاه متوجه شدند که عزیزانشان زنده هستند.»

این منبع همچنین اضافه کرد: «خانواده دریس در این دو سال تلاش زیادی کردند که بتوانند عباس و محسن را که بی گناه بازداشت شده بودند آزاد کنند. همسر عباس ۳۸ ساله، با سه بچه کوچک تا تهران هم رفت که شاید دل کسی بخاطر این بچه ها به درد بیاید. او حتی خانه و ماشین عباس را فروخت تا پول وکیل بدهد. اما پس از برگشت از تهران یک روز قبل از مرگش، از طریق تلفن مطلع شد که حکم صادره لغو نمی شود و تا صبح سکته کرد و جانش را از دست داد.»

در حال حاضر محسن و عباس دریس در زندان ناوا ماهشهر محبوس هستند.

بر اساس اطلاعات دریافتی، اولین بازپرس که پرونده این دو زندانی سیاسی زیر دست او بود یک آخوند کثیف بنام سالمی است که به جرم فساد اخلاقی برکنار شد.

قاضی دادسرای ماهشهر که در حال حاضر پرونده زیر دست او است هاشمی نام دارد. منابع مطلع میگویند تمام کارهای این دادسرا در سکوت و خفا انجام می‌شود و هیچ اطلاعی به خانواده داده نمی‌شود، و به این ترتیب تمام خانواده زندانی را در یک فشار روحی نگهداشته و شکنجه می‌کنند.

گفته می شود وقتی خانواده عباس و محسن به دادگاه مراجعه کرده است، به آنها گفته شده چنین حکمی صادر نشده است!‌ و خانواده آنان در یک سردرگمی و عذاب روحی نگه داشته شده‌اند».

دو فرزند عباس دریس یکی۱۴ ساله و دیگری ۱۵ساله کارگری می‌کنند و نان آور خانواده خود شده‌اند، پسر دیگرش که ۸ سال دارد، پس از فوت مادرش فقط گریه می‌کند و مادرش را می‌خواهد.

چنین وضعیتی در حالی است که عباس و محسن دریس کاملا بی‌گناه هستند و بازیچه سناریوهای کثیف وزارت اطلاعات شده‌اند.

عباس دریس از بازداشت شدگان آبان ۹۸ بر اساس اعترافات اجباری به اعدام محکوم شد
 

 

اخیرا یکی از شاهدان این واقعه در مطلبی که به دست کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام رسیده درباره بی گناهی عباس دریس چنین نوشته است:

«همه مردم در آبان ۹۸ شاهد صحنه بودند نیروهای سپاه که برای شلیک به مردم آمده بودند یکیشون از پشت اشتباهی به فرمانده خودشون که در محل بود شلیک کرد و منجر به مرگش شد. همانجا خیلی ها را دستگیر کردند. یکسری بعدا با پارتی و پول زیاد آزاد شدند، ولی عباس و برادرهاش را نگهداشتند و می‌خواهند مرگ این فرمانده سپاه را گردن عباس بیندازند.

شایان ذکر است عباس دریس (شلیشات) از بازداشت شدگان آبان ۹۸ در بندر ماهشهر است که با اتهام واهی تیراندازی و قتل یکی از ماموران مسلح حکومتی بنام رضا صیادی در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد. این حکم در نتیجه گرفتن اعترافات اجباری و تلویزیونی تحت فشار شکنجه، صادر شده است.

محسن دریس، پس از دو سال تحمل حبس هنوز تفهیم اتهام نشده و حکمی دریافت نکرده است.

«عباس دریس بی گناه است! این را خود سپاه هم خوب میداند» - از زبان یک شاهد
 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)