درود بر شما

نامه ام را با جمله ای از یک نویسنده تُرک آغاز میکنم. 

گاهی دهان آدمی پر است از کلماتی که به تکه های شکسته شیشه می مانند، سکوت کنی دردناک است، حرف بزنی خون جاری میشود. 

من میخواهم صحبت کنم، ولو خون جاری شود.  

تمامی کسانی که سخنانِ شما را میشنوند، شما را انسانی دانا، فهیم و میهن دوست میدانند. سخنانِ شما در مورد آینده ایران بسیار زیباست. مواضعتان در موردِ مسائل مربوط به سرزمینِ مان بسیار خوب است. شما همیشه تلاش کرده اید در کنارِ مردم باشید. در هر رویدادِ ناخوشایندی، با مردم همدردی کرده اید، و ستمی که بر آنان میرود را، محکوم کرده اید.

 

اما شاهزاده! این کافی نیست. در کنارِ مردم بودن کافی نیست. در سختی ها، با مردم همدردی کردن کافی نیست. نابودیِ سرزمین را نظاره کردن و آن را با تنها بیانیه ای محکوم کردن، کافی نیست. جاری شدنِ خونِ جوانانِ وطن را در خیابانها به تماشا نشتن، و به محکوم کردنی بسنده کردن، کافی نیست. این دردها باید درمان شوند. دیدنِ مردمِ تا کمر خم شده در سطلهای زباله، بی امکاناتیِ مردمِ سیستانِ، تشنگیِ مردمِ خوزستان، چشمانِ زخمیِ مردمِ اصفهان، تن فروشیِ شرعیِ زنانِ این سرزمین برای لقمه ای نان، وجودِ دستِ کم چهار میلیون جوان معتاد، بیکاری،‌ناامنی، بگیر و ببند و شکنجه و اعدام، با صدور بیانیه، درمان نمیشوند. 

شما می بینید که دسته هایِ مختلف مردم هر روز در اعتراض به حقوق پامال شده شان، در گوشه و کنارِ این سرزمین، تجمع میکنند. این نیرویِ عظیم، همچون اعضایِ یک پیکرند که احتیاج به یک هدایتگر دارند. 

درنگ جایز نیست. به خاطرِ تمامی زحماتی که پدر و پدربزرگِ بزرگوارتان برای این سرزمین کشیدند، شما هم آستین ها را بالا بزنید و هدایتگرِ این تنِ بی سر باشید. 

ما جوانانِ این سرزمین، توانِ آن را نداریم که این سیلِ مردمِ به تنگ آنده را یکپارچه کنیم. این همتِ شما را می طلبد. شما باید به میدان بیایید، وگر نه این اعتراضات به خاموشی خواهد گرایید، چرا که جمهوری اعدام اسلامی، به سرکوب هاش ادامه خواهد داد و صدای مردم را دیگر بار خفه خواهد کرد.

 این سیستم اصلاح ناپذیر که کمر به نابودیِ ایران بسته است، با خیالِ اینکه مردم هر بار اعتراضی کرده و بدونِ گرفتنِ حقشان، خسته می شوند و میدان را ترک میکنند، خوش است. یاری مان دِه که خیالِ خوششان را ناخوش کنیم. همه میدانیم که سیستم از همبستگیِ ما مردم وحشت دارد، برایِ همین هم هر بار اعتراضات و تجمعات مردم را به وحشیانه ترین شیوه، سرکوب میکنند.

امید داریم که یاری مان کنی، و هدایتگرِ این موج خروشان باشی. 

پاینده ایران

علیرضا نوری پور 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)