تجمع مردم شهرکرد در اعتراض به سرقت آب این استان توسط مافیای آب وابسته به سپاه پاسداران

روز شنبه ۲۲ آبان‌ماه ۱۴۰۰، برای چندمین بار مردم شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری دست به اعتراض زدند. آنها به انتقال آب این استان توسط مافیای آب معترض هستند.

مردم معترض شعار می‌دادند: «این‌جا چهارمحاله، بردن آب محاله». آنها از انتقال آب به خارج از استان درحالیکه خود این استان دچار کمبود آب است، اعتراض کردند.

اعتراض مردم شهرکرد هم‌زمان با سفر وزیر نیرو به استان چهارمحال و بختیاری صورت گرفت. مردم در اعتراض به مافیای آب و همدستی وزیر و مقامات این شهر در سرقت آب این استان، پیشاپیش به وی هشدار دادند.

با انتقال آب، سپاه پاسداران و مافیای آب وابسته به آن کمر به نابودی این استان بسته است.

طرح انتقال آب بهشت‌آباد توسط قرارگاه خاتم سپاه پاسداران اجرا می‌شود. در استان چهارمحال و بختیاری، سپاه پاسداران با اجرای طرح تونل بهشت‌ آباد، آب چشمه مروارید، تامین‌کننده آب مصرفی ۲۷ روستای بیرگان را به مناطق مورد نظر خود انتقال داد.

مردم این استان بارها برای جلوگیری از انتقال آب به مناطق دیگر دست به اعتراض زده‌اند. اما تاکنون نتوانسته‌اند مانع از این اقدام مخرب باندها و مافیای آب متعلق به سپاه پاسداران شوند.

پیش‌تر در ۲۸ فروردین سال جاری، جمع زیادی از مردم چهارمحال و بختیاری در اعتراض به سرقت آب این استان توسط مافیای آب، یک زنجیره انسانی تشکیل دادند.

زنجیره انسانی شکل داده شده، از میدان قمربنی‌هاشم این شهر تا فرخ شهر، در جاده بروجن ادامه یافت.

در اجتماع روز اول اردیبهشت ۱۴۰۰، یک نفر از بین مردم با صدایی بلند خطاب به متجاوزان آب و منابع چهارمحال بختیاری گفت:

«انتقال آب حکم مرگ ماست

گر کشندمان بی‌گمان سزاست

 می‌میریم، اما ذلت هرگز

نیروهای هیولایی و پلید، نیروهای بی‌شرف، که قصد بردن آب ما را داشته باشند، بدانند که ما جانمان را بر کف دستان‌مان نهاده‌ایم. به اراده و درک و شعور خود باور داریم. باور کنید تا آخرین قطره خون‌مان می‌ایستیم.»

پدیده شوم انتقال آب توسط سپاه پاسداران علاوه بر نابودی استان چهارمحال و بختیاری، خوزستان را نیز در خشکسالی فرو خواهد برد.

طرح انتقال آب بهشت‌آباد ۳۷ درصد شبکه‌های آبیاری خوزستان را با کمبود آب مواجه خواهد کرد

در تاریخ ۱۸  اردیبهشت سال جاری، محمد کعب‌عمیر، نماینده شوش در مجلس گفت: «احداث تونل کوهرنگ ۳ و طرح انتقال آب بهشت‌آباد، غیرکارشناسی است. این پروژه خوزستان را با بی‌آبی در همه ماه‌های سال مواجه می کند.»

به گفته وی در صورت راه‌اندازی طرح انتقال آب بهشت‌آباد، میزان کمبود آب در استان خوزستان به طور متوسط بیش ۲ میلیارد مترمکعب در سال خواهد بود. امری که شبکه‌های آبیاری این استان را در سال با ۳۷ درصد کمبود آب مواجه خواهد کرد.»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)