هزاران نفر از پرچم رنگین کمانی به عنوان نماد جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌کیو‌پلاس استفاده می کنند، اما پرچم رنگین کمانی تنها پرچمی نیست که افراد جامعه با آن ارتباط برقرار می کنند. گروه‌ها، جنسیت‌ها و هویت‌های مختلف در طول این سال‌ها پرچم‌هایی را برای افزایش آگاهی از نیاز‌ها و تجربیات منحصر به فرد خود ارائه کرده‌اند. شاید امسال بسیاری از رویدادهای پراید کمی متفاوت به نظر رسیدند، زیرا جهان همچنان در شرایط مبارزه با ویروس کرونا است، اما هنوز هزاران روش برای جشن گرفتن وجود دارد.

هاروی میلک در سال ۱۹۷۸، اولین مقام آشکارا همجنسگرا در کالیفرنیا ، از هنرمند معروف گیلبرت بیکر خواست پرچم افتخار بسازد. گیلبرت می خواست ” سمبل مثبتی داشته باشیم که عشق ما را تجلیل کند.”

“پرچم رنگین کمان یک انتخاب آگاهانه، طبیعی و ضروری بود.”رنگین کمان به عنوان اولین پرچم در تاریخ ثبت شده و به عنوان نمادی از امید از آن یاد می‌شود.”
رنگ‌ها معانی زیر را دارند:
صورتی: رابطه جنسی

قرمز: زندگی

نارنجی: شفابخش

زرد: نور خورشید

سبز: طبیعت

فیروزه ای: جادو

آبی: هماهنگی

بنفشه: روح

پس از ترور هاروی در سال ۱۹۷۸، تقاضا برای پرچم افزایش یافت. با این حال، گیلبرت به سختی می‌توانست رنگ صورتی را پیدا کند، بنابراین برای پاسخگویی به تقاضا، تعداد رنگ‌های پرچم را به هفت کاهش داد.

پرچم شش‌رنگ، به عنوان نماد کل جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌پلاس استفاده می‌شود. بسیاری از سازمان‌ها و مشاغل از این پرچم به عنوان نمادی که نشان‌دهنده فضای امن برای همه افراد جامعه است، استفاده می‌کنند. رنگ صورتی و فیروزه‌ای پرچم اصلی گیلبرت حذف شد تا تولید انبوه آن آسان‌تر شود.

پرچم مردم غیرسفید فیلادلفیا

این پرچم در سال ۲۰۱۷ پیشنهاد شد تا نشان دهنده مردم سیاه و رنگین (افرادی به غیر از افراد سفید) در جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌ و چالش های منحصر به فرد آنها باشد. یک منبع به مجله فیلادلفیا گفت: “با همه فعالیت های افراد (رنگین) که در طول یک سال گذشته برای مقابله با نژادپرستی در Gayborhood انجام شده است، فکر می کنیم پرچم جدید یک گام بزرگ است تا به جهان نشان دهد که این جامعه در تلاش برای حمایت کامل از همه اعضای جامعه اش است. “

لنا وایته بازیگر و کارگردان با پوشیدن یک شنل با این رنگ‌ها در مت گالای ۲۰۱۸ توجه جهانی را به خود معطوف کرد.

این پرچم در سال ۲۰۱۸ توسط دانیال کوآسار در پاسخ به پرچم افتخار به روز شده فیلادلفیا پیشنهاد شد. این ترکیب رنگ‌ها و خطوط نسخه پرچم افتخار فیلادلفیا و رنگ‌های پرچم غرور افراد ترنسجندر است.

او در توصیف طراحی این پرچم می گوید: “هنگامی که پرچم افتخار در سال گذشته طراحی شد تا شامل نوارهای سیاه/قهوه‌ای و همچنین نوارهای ترنس امسال باشد، در این فکر بودم که آیا می‌توان تاکید بیشتری در طراحی پرچم کرد تا معنای بیشتری به آن بدهد. “

پرچمی که همه گروه‌ها را شامل می‌شود
در حال حاضر طراح والنتینو وکیتی پرچم را دوباره طراحی کرد که به طور خاص شامل افراد بیناجنسی (اینترسکس) می‌شود و هویت آنها را تصدیق می کند.

وکیلی با همکاری حقوق بین الملل برابری انگلستان، طرح پرچم Pride Progress را توسعه داد تا شامل پرچم افراد بیناجنس( اینترسکس) هم باشد، که در سال ۲۰۱۳ توسط مورگان کارپنتر از حقوق بین الملل انسانی استرالیا معرفی شد. پرچم اینترسکس ها زرد رنگ است و در مرکز آن یک دایره بنفش وجود دارد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)