پس از انتشار خبر تحریم هکرهای وابسته به حکومت ایران، یک محقق از کمپین استراق سمع ۶ ساله‌ای پرده برداشت که هدف آن مهاجران و مخالفان حکومت ایران بوده و هدف از این کار، جمع‌آوری اطلاعات بیان شده است.
به نظر می‌رسد که عامل این کمپین ایرانی بوده و حمله خود را در دو بخش ویندوز و اندروید، اجرا کرده است. در این حمله از ابزارهای مختلفی برای جمع‌آوری اطلاعات و ایجاد بک دور استفاده شده و هدف از آن سرقت اطلاعات کاربران، رمزها، اسناد و مدارک شخصی، پیام‌های تلگرام و کدهای احراز هویت دو مرحله‌ای (اس‌ام‌اس) بیان شده است.
طبق گزارش این محقق، در حمله فوق که به گربه آشوبگر معروف شده، هدف اصلی اقلیت‌های مذهبی، سازمان‌های ضد حکومتی و جنبش‌های مقاومتی مثل کمپ اشرف، تشکیلات مقاومت ملی آذربایجان و شهروندان بلوچستان بوده‌اند.
با توجه به ماهیت و سازمان‌های هدف گرفته شده، می‌توان چنین نتیجه گرفت که این حملات توسط هکرهای وابسته به حکومت ایران پایه ریزی شده است.
در این حمله هکرها با ایجاد بک‌دور های متعدد، سعی در دستیابی به پیام‌های قربانیان در تلگرام و رمزهای آنها در نرم‌افزار KeePass بوده است. می‌توان چنین نتیجه گرفت که هدف اصلی این هکرها جمع‌آوری اطلاعات بیشتر در مورد قربانیان بود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)