در فرهنگ بریتانیای کبیر القابی مانند دوک، بارون، سر و کنت رایج است و شاید آن ها با واژه حضرت کمی بیگانه باشند. اما از آنجایی که نگارنده حدس می زند دولت فخیمه روابط حسنه ای با جماعت آخوند در طول تاریخ داشته، استفاده از واژه حضرت را جایز می شمارد تا بدین گونه هم خاطر حضرت آغا مکدر نشود و هم حضرت بریتانیا راضی باشد.

این مقدمه کوتاه لازم بود تا به اصل ماجرا پرداخته شود. اخیرا در خبرها آمده بود: آفکام نهاد نظارت بر رسانه ها در بریتانیا، شبکه دولتی روسیه راشا تودی را، به دلیل عدم رعایت بی طرفی و تخطی از موازین حرفه ای دویست هزار پوند جریمه کرده است. یا للعجب!!!

 بعد از خواندن خبر به صورت ناخودآگاه فکر کردم نکند این شبکه روسی، شبکه معلوم الحال ساکن لندن را الگوی  حرفه ای خود قرار داده است! اما بعد از آن که کمی بیشتر تامل نمودم، فهمیدم که فکر قبلی ام کاملا اشتباه بوده است، چرا که کار برخی از شبکه ها از تذکر لسانی، جریمه و شکایت گذشته است و از آنجایی که در فرهنگ وطنی امور غیررسمی مذموم شمرده می شود، من هم بر آن شدم تا در در نقش یک عاقد مجازی ظاهر شده و در حضور اصحاب رسانه صیغه موقت  مابین صدا و سیمای جمهوری اسلامی و آن شبکه معلوم الحال را به عقد دائم بدل سازم و پس از برگزاری مراسم عمامه گذاری، نام آن رسانه محبوب را با اجازه بزرگان به ای بی سی(بنگاه خبرپراکنی آخوند) تغییر دهم. با این اقدام انقلابی از یک طرف آقای مایک پومپئو می تواند با حضور در این رسانه سفره دلش را نزد مردم ایران باز کند و از سوی دیگر با رسمیت یافتن رابطه، کارکنان این رسانه دیگر از عذاب وجدان و تقیه و حرف و حدیث ها خلاصی  می یابند تا با طیب خاطر به ایفای نقش خود بپردازند.

علی برکت الله

آرش فضیلت

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com