امروزه در شبکه های اجتماعی غیررسمی بیشتر از پیش راجع به پریود صحبت می شود. امسال در جشنواره ی سینمایی اسکار فیلمی با موضوع پریود در میان زنان روستایی کشور هند جایزه ی اسکار بهترین فیلم مستند را به خود اختصاص داد. این خبر فرصت خوبی را برای بحث در مورد پریود ایجاد کرده است اما آنچه که در این بحث ها ممکن است مورد بی توجهی قرار گیرد این است که پریود شدن تنها مختص زنان سیس جندر نیست. بسیاری از ترنس مردان و افرادی که جنسیتی برای خود قائل نیستند و کسانی که جنسیت های متنوع دارند نیز پریود می شوند. متأسفانه به خاطر اینکه هنگام بحث بر سر پریود تاکید بر این است که پریود یک پدیده ی “زنانه” است بسیاری از نوجوانان ترنس جندر هنگام شروع عادت ماهانه شان شدیداً احساس بی قراری جنسیتی می کنند. به همین خاطر مهم است که هرگاه درباره پریود صحبت می کنیم جنسیت های مختلف را در نظر داشته باشیم.
در ادامه نکاتی درباره پریود خطاب به مخاطبان ترنس جندر اورده شده است:
🔻 اینکه دنیا باور دارد پریود یک پدیده ی “زنانه” است به این معنی نیست که هویت شما اشتباه است. مردان می توانند پریود را تجربه کنند، افراد نان باینری(دارای هویت غیردوگانه)، جنسیت های دیگر و افراد میان جنسی نیز ممکن است پریود شوند. این واقعیت که یک عضو بدن شما قابلیت لایه برداری از دیواره ی خود را دارد، هویت شما را به عنوان یک فرد تعیین نمی کند.
🔻 تستوسترون همیشه منجر به قطع پریود شما نمی شود. در بعضی موارد می تواند حتی دوره ی خونریزی را طولانی تر، درد آن را شدیدتر و زمان آن را نامرتب کند. تجربیات میان افراد مختلف متفاوت است بعضی از افراد بعد از اولین تزریق تستوسترون دیگر پریود نمی شوند بعضی هم بعد از ده سال تزریق منظم تستوسترون همچنان پریود را تجربه می کنند.
🔻 هنگام پریود شما احتمالا ً نه تنها درد را تجربه می کنید بلکه با اضطراب ناشی از این تصور که بدن تان «اشتباهی» ست نیز روبه رو می شوید. هنگام پریود پستان ها معمولاً سفت تر و حجیم تر می شوند. ممکن است نتوانید بایندر (کش مخصوص بستن پستان ها که آنها را به شکل تخت نگاه می دارد) مورد علاقه تان را ببندید. بنابر این در حالی که وزن پستان ها را برای چند روز تحمل می کنید باید دائم به خودتان یادآوری کند که هویت یا بدن شما اشتباهی نیست. سعی کنید آگاهانه زمانی را برای مراقبت از خود در این دوره اختصاص دهید.
به یاد داشته باشید پریود گذراست ولی هویت های ما نه.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com