پاسخگویی به عملکرد خویش از مهم ترین مشکلات جامعه کنونی ایران است دامنه این عدم پاسخگویی از مسئولین گرفته تا افراد مشاغل دولتی و آزاد و… را شکل داده است.

 

آقای هاشم خواستار پیام شما را بعد آزادی از چنگال رژیم جمهوری اسلامی شنیدم که بیان داشتید:” به جنبش آزادیخواهی شما خیانت نکنم وتا جان در بدن دارم از جنبش آزادیخواهی شما حمایت می کنم”.

گفته اید: “ستم و خفقانی که رژیم جمهوری اسلامی بر جامعه تحمیل کرده در حال انفجار اجتماعی است و به سوی انقلاب پیش می رود…رهبر باید جوابگو باشد به همان اندازه که مسئولیت دارد.”

من سخن یک فرد فرهنگی بازنشسته را تایید می کنم اما به فردای ایران تردید دارم چرا که هنوز فرهنگ پاسخگویی و خیلی از موضوعات دیگر در جامعه ما گسترش پیدا نکرده است.

آقای خواستار پاسخگویی به عملکرد خویش از مهم ترین مشکلات جامعه کنونی است دامنه این عدم پاسخگویی از مسئولین گرفته تا افراد مشاغل دولتی و آزاد را شکل داده است.

پیش از همه جناب خواستار شما باید بهتر بدانید که معلمی در هر جامعه‌ای یک شغل پراهمیت بوده و دارای نقش ارزنده و قابل ملاحظه‌ای است.آموزگارانش کسانی هستند که نوجوانان و جوانان جامعه را آموزش می‌دهند، آن‌هایی که به نوبت رهبران نَسل آینده‌ی ملت خواهند شد؛ آموزگاران کسانی هستند که دانش را در سال‌های تأثیرپذیر و حساس زندگی افراد به آن‌ها منتقل می‌کنند؛ آنچه بچه‌ها در کلاس‌های درس از دبیران خود فرا می‌گیرند، به احتمال زیاد در مابقیِ زندگیشان با آن‌ها خواهد ماند.

 بنابراین، معلمان، اثر چشمگیری بر رشد و پرورش فرزندان ما خواهند داشت،و اعضای فعال و متعهد جامعۀ خویش خواهند شد.

با تمام احترام به شما به عنوان یک معلم که مسئولان رژیم را “ناکارآمد”می دانید و معتقدید “همه باید یک روز پای میز حساب بیایند” با عرض پوزش شاگردان دیروز شما بودند که وضعیت را به این روز رساندند.

 بله من هم موافق روز حساب هستم همه باید پاسخگو باشیم از خامنه ای گرفته تا شما به عنوان آموزگار یک نسل و خود من؟

 آقای خواستار می خواهم بگویم فردای ایران باید همه پاسخگو عملکرد خویش باشند تربیت نسل دیروز که شما آموزگاران آن ها بودید بی تاثیر در وضعیت فعلی نبوده اند وضعیت این روزها را دانش آموزان دیروز ما رقم زدند که بر تک تک صندلی ها تکیه زدند و کشور را مدیریت می کنند.

سابقه مبارزه ای شما از زمان شاه تا رژیم جمهوری اسلامی جاری بوده است به عقیده من فرصت های تاثیر و تغییر را که ۳۰ سال با نوجوانان و جوانان داشته اید را  از دست داده اید.

شما را دلسرد از نوع مبارزه نمی کنم اما ای کاش جور دیگر مبارزه را در جایگاه خودتان در دراز مدت پیش می گرفتید.

 

 

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com