یک سیاستمدار مالزی که به طور گسترده ای انتظار میرود که نخست وزیر بعدی این کشور باشد اعلام کرده است که اظهارات همسرش مبنی بر اینکه “روابط رنگین کمانی تحت “اسلام” ممنوع است، با دیدگاه های او در تضاد نیست.

انور ابراهیم، در مورد اظهارات همسرش و معاون نخست وزیر فعلیر، وان عزیزا وان اسماعیل، که در ماه گذشته  روابط رنگین کمانی را بر اساس دستوارات اسلام اسلامی حرام اعلام کرد، سخن میگفت.

انور در نمایشگاه الجزیره “UpFront” گفت: “آنچه که او دقیقا گفت این بود که روابط جنسی رنگین کمانی حرام است و اظهارات او، بر اساس هیچ یک از متن های اسلامی یا متون مذهبی بحث برانگیز نیست. من بین تظاهرات او و اراده من در این مورد تضاد ی نمی بینم.”

اوایل ماه جاری، فعال حقوق بشر و دختر نخست وزیر فعلی، مارینا مهاتیر، وان آزادی را به دلیل بی حرمتی به حقوق دگرباشان جنسی، به شدت مورد انتقاد قرار داد.

حمایت از لغو بند ۳۷۷A:
با این حال، انور همچنین گفت که او از لغو بند ۳۷۷A، قانون به ارث رسیده از دوران استعمار بریتانیا که رابطه جنسی علیه نظم طبیعت را ممنوع میکند، حمایت میکند.

این قانون، به طور مؤثر همجنسگرایی را در مالزی مجازات می کند. در اوایل ماه جاری، قانون مشابه بند ۳۷۷، در هند لغو شد.

انور به Malay Mail گفت: “این قانون نه تنها قدیمی است، بلکه قانونی به ارث رسیده از دوران استعمار بریتانیاست که در هند معرفی شده و در مالزی تکرار شده است. این قانون کاملا غیر عادلانه است، زیرا تحت این قانون افراد را بدون وجود شواهد کافی، میتوان متهم کرد. چیزی که برای من اتفاق افتاد.”

وی افزود: “قوانین باید برای اطمینان از اجرای عدالت در روند بررسی جرم های جنسی اصلاح شوند تا اطمینان حاصل شود که موضوع گرایش جنسی نیست.”

انور دو بار به اتهام سادومی طبق در بند ۳۷۷A زندانی شده است، اتهاماتی که او همیشه به شدت آنها را رد و ادعا کرد که از سوی دولت قبلی با انگیزهای سیاسی مطرح شده اند.

تشدید تنش:
در ماه های اخیر، اختلاف میان فعالین حقوق بشر و گروه های اسلامی در مورد حقوق دگرباشان جنسی در مالزی به طور فزاینده ای شدت گرفته است. دولت، که در یک پلاتفرم تا حد زیادی مترقی و اصلاح طلب انتخاب شده است، برای واکنش های مبهم و غالبا متضاد مورد تنش های بوجود آمده، انتقاد قرار گرفته است، و از این رو، هر دو طرف مناظره ناراضی هستند.

تنش ها در ماه اوت پس از آنکه وزیر امور دینی، اقدام به برداشتن عکس های دو فعال حقوق LGBTI با پرچم ملی مالزی از یک نمایشگاه عکاسی کرد، شدت گرفت و موجب اعتراض فعالان حقوق بشری شد.

بعد از آن، پلیس برای اولین بار در تاریخ ۳۰ ساله یک باشگاه همجنسگرایان در کوالالامپور، را مورد حمله قرار داد. در اوایل ماه جاری، دو زن در ایالت محافظه کار ترنگوان برای تلاش برای برقراری رابطه جنسی همجنسگرایانه مجازات شدند.

اگرچه نخست وزیر مالزی، مهاتیر محمد، اجرای حکم تازیانه را مخالف روحیات خیرخواهانه اسلام دانست، در اوایل این هفته گفت که مالزی نمی تواند حقوق دگرباشان جنسی و برابری ازدواج را قبول کند.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/malaysias-pm-in-waiting-not-at-odds-with-view-that-lgbti-acts-are-forbidden/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com